Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Czekolada z półki premium, czyli szczęście w ziarnie kakaowca

Czytaj dalej
Anna Dziedzic

Czekolada z półki premium, czyli szczęście w ziarnie kakaowca

Anna Dziedzic

Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 miliardów złotych. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. Segment, który ciągle się rozwija, a na rynku pojawiają się nowe, atrakcyjne produkty.

Czekoladki z marketu? Banał. Klienci szukają nie tylko takich słodyczy. Zwykłych, choć smacznych, ładnie wyglądających smakołyków. Szukamy czegoś wyjątkowego, dającego poczucie niezwykłości, w dodatku ma to być towar z półki premium, no i jeszcze trendy. Co to takiego?

Ostatnio szybko rozwija się rynek czekolad, pralin bardzo wyjątkowych, bo robionych ręcznie, w niewielkich manufakturach. To nie są zwykłe czekoladki. Doceniamy ich smak, wygląd i serce, jakie wkłada w wykonanie tych przysmaków cukiernik, a właściwie czekoladnik, bo tak o sobie mówią mistrzowie zajmujący się tworzeniem prawdziwych arcydzieł z czekolady.

Czekolada poprawia nam nastrój, ale to nie wszystko. Działa nawet na nasz mózg. Wspomaga wydzielanie tak zwanego hormonu szczęścia. Czego chcieć więcej? Z badań międzynarodowego zespołu ekspertów z branży żywności Mintel wynika, że 21 procent konsumentów w Polsce uważa, że czekolada jest zdrowa, takie samo zdanie ma 20 procent we Francji i 19 proc. we Włoszech. Natomiast Niemcy są bardziej sceptyczni, bo o zdrowotnych właściwościach czekolady przekonanych jest jedynie 9 procent badanych.

Klienci oczekują od nas dobrej jakości produktów, ale mają świadomość, że jakość kosztuje - podkreślają wytwórcy czekolady

W Stanach Zjednoczonych 29 procent amatorów czekolady sięga po nią, bo - jak mówi - poprawia im nastrój, a w Chinach tego zdania jest trzy czwarte (76 proc.) konsumentów. Zadowolenie klientów to podstawa biznesu, więc nic dziwnego, że rynek czekolady w Polsce systematycznie rośnie.

Czekolada ma spory udział w rynku słodyczy

Według jednego z ostatnich raportów firmy KPMG, rynek słodyczy w Polsce wart jest nieco ponad 13 mld zł. Połowę z tego - bo blisko 6,5 mld zł - zajmuje segment czekolady. A to oznacza, że w ten segment rynku warto inwestować. Rynek ten jednak niejedno ma imię...

Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Anna Dziedzic

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Beata i Bajm 40-lecie

Wykup dostęp do prenumeraty DZ+ i odbierz bilety dla 2 osób na koncert Beata i Bajm 40-lecie

200,00 358,00

Tylko teraz! Prenumerata cyfrowa na 180 dni + bilety dla 2 osób na koncert Beata i Bajm 40-lecie

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.