
Mieszkańcy województwa śląskiego, którzy zamierzają spędzić długi weekend w północnej części naszego kraju, muszą się liczyć z tym, że ich podróż może się znacząco wydłużyć.
Czy w majówkę północna część województwa śląskiego utknie w korkach? To całkiem realny scenariusz. Wyjątkowo długi weekend na pewno zachęci wielu z nas do wyjazdu nad morze albo na Mazury. Natężony ruch turystyczny może spowodować korki na DK 1, związane z jej przebudową na autostradę A1 na styku województw łódzkiego i śląskiego.
W wielu miejscach ruch odbywa się obecnie tylko jedną jezdnią. Tak jest m.in. pomiędzy miejscowościami Łochynia i Lubojenka na odcinku około 5 km.
Jadący na północ w kierunku Łodzi mogą tam korzystać z 2 pasów ruchu. W stronę Katowic dostępny jest 1 pas ruchu. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała w czasie budowy nowej nawierzchni zachodniej jezdni autostrady i potrwa do około III kwartału 2020. – Wtedy dotychczasowy ruch zostanie przełożony na nowo wybudowaną jezdnię autostrady, a prace budowlane zostaną przeniesione na jezdnię wschodnią drogi krajowej, po której obecnie odbywa się ruchu drogowy – informuje Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Policja radzi kierowcom, aby dla bezpieczeństwa, nie przekraczali prędkości i stosowali się do znaków i przepisów ruchu drogowego. – Warto również na wysokości Kościelca i Mykanowa skorzystać z objazdów alternatywnymi drogami – mówi Marta Kaczyńska z Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie.
Karetka z pacjentem utknęła na DK 1
Głośnym echem odbiła się sprawa, karetki, która utknęła na DK 1 z pacjentem jadącym na przeszczep nerki, z powodu barierek postawionych pomiędzy przeciwnymi pasami ruchu.
- Wprowadziliśmy stałe wygrodzenia że względu na zachowania kierowców, którzy wyprzedzali, wjeżdżając pod prąd i dochodziło do groźnych, czołowych zdarzeń. Związane z remontami lub przebudowami projekty organizacji ruchu są zatwierdzana przez policję, a informację o wprowadzanych zmianach na drogach oraz utrudnieniach są ogólnie dostępne. Stosowane podczas remontów elementy stałego wygrodzenia w takich przypadkach są łatwo remontowane. Jest to ważne w sytuacjach kryzysowych takich jak akcje ratunkowe - tłumaczy Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.