Częstochowa: Obwodnica odciążyła Dźbów, ale miasto czeka na nowe węzły

Czytaj dalej
Bartłomiej Romanek

Częstochowa: Obwodnica odciążyła Dźbów, ale miasto czeka na nowe węzły

Bartłomiej Romanek

Nawet o 25 procent zmniejszyło się natężenie ruchu na ulicy Gościnnej w częstochowskiej dzielnicy Dźbów po udostępnieniu dla kierowców autostradowej obwodnicy miasta.

Kiedy w sierpniu 2019 roku, oficjalnie otwarto nowy odcinek autostrady A1 pomiędzy Częstochową a Pyrzowicami, rozpoczął się prawdziwy koszmar dla mieszkańców dzielnicy Dźbów. – Korki z powodu dojazdu do autostrady są codziennie tak duże, że ciężko zawieźć na czas dzieci do szkoły, a nawet przejść na druga stronę ulicy – żalili się mieszkańcy.

Ich sytuacja miała ulec poprawie po otwarciu dla ruchu autostradowej obwodnicy Częstochowy, które nastąpiło w grudniu ubiegłego roku. Teraz Miejski Zarząd Dróg i Transportu dokonał pomiarów natężenia ruchu, z których wynika, że mieszkańcy Dźbowa najgorsze mają już za sobą. Ruch jest co prawda większy niż latem 2019 roku, ale zmniejszył się po otwarciu obwodnicy.
– Natężenie ruchu w ciągu DW 908 spadło z ok. 17 tys. pojazdów na dobę na początku września do ok. 12 tys. pojazdów na początku stycznia. Spadek natężenia o kilka tysięcy pojazdów dziennie czyli o ok. 20 – 25 %. W tym należy zauważyć znaczny spadek natężenia samochodów ciężarowych i ciężarowych z przyczepą – z ok. 2,5 tys. pojazdów do nieco ponad 1,5 tys. na dobę – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie.

Dla porównania średnie dzienne natężenie ruchu na DW 908 w ciągu ul. Gościnnej jeszcze przed dociągnięciem A1 z Pyrzowic do południowych rubieży miasta wynosiło w wakacje 2019 roku ok. 8,5 tys pojazdów na dobę łącznie. MZDiT nie ukrywa, że dla odciążenia całego miasta, konieczne jest otwarcie dwóch niegotowych jeszcze węzłów autostradowych.

Bartłomiej Romanek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.