Częstochowa: przebudowa ul. Korfantego od Ronda Szwejkowskiego do Skweru Lotników w Specjalnej Strefie Ekonomicznej
Piotr Kurkowski p.o. dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie i i prezes firmy Bitum Tomasz Mizgalski podpisali 6 sierpnia umowę na przebudowę ul. Korfantego od Ronda Szwejkowskiego do Skweru Lotników w Specjalnej Strefie Ekonomicznej
- To ważna inwestycja - mówi Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy. - Odpowiadamy na potrzeby mieszkańców i przedsiębiorców.
W ramach prac powstanie m.in. jezdnia o szerokości 7 metrów, przebudowane zostaną skrzyżowania. Droga prowadzi do licznych zakładów pracy zlokalizowanych w tej części Specjalnej Strefy Ekonomicznej i na terenach pohutniczych. Między innymi do amerykańskiej huty szkła Guardian, która zainwestowała 100 mln euro w budowę drugiego zakładu w Częstochowie, do którego prowadzi ta droga.
- Powstaje także alternatywne połączenie dla mieszkańców dzielnicy Raków - zauważą Piotr Kurkowski.
Natomiast Łukasz Kot, społeczny pełnomocnik do spraw komunikacji rowerowej w mieście, cieszy się, że przebudowa drogi łączy się z budową ścieżki rowerowej.
- Będzie bezpieczny dojazd do ścieżek rowerowych w gminie Olsztyn - mówi Tomasz Kot.
Przebudowa ulicy Korfantego ma się zakończyć jesienią przyszłego roku.
To kolejna miejska inwestycja drogowa w Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Jedna z nich to budowa drogi na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na Skorkach w Częstochowie. Inwestycja posłuży m.in. planowanej przez koncern ZF budowy zakładu produkcyjnego. Inwestycja kosztuje 8 mln 760 tys. zł. Tym razem chodzi o przedłużenie ul. Ekonomicznej.
Przedsiębiorcy chętnie inwestują w częstochowskich częściach Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i Mieleckiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
W latach 2014-2017 zarządy obu działających w Częstochowie stref ekonomicznych przeprowadziły w sumie 25 postępowań przetargowych częstochowskich działek, a inwestorzy zadeklarowali nakłady inwestycyjne na łączną sumę 1 mld 267 mln 600 tys. zł.
Nie byłoby takiego zainteresowania terenami w strefach gdyby miasto nie inwestowało w infrastrukturę techniczną w strefach - drogi, kanalizacja, sieć energetyczna.