Piotr Sobierajski

Dąbrowa Górnicza. Będzie tunel pod torami w Strzemieszycach. Są pieniądze na projekt

Nowy tunel kolejowy pod torami powstaje właśnie w rejonie stacji PKP w dzielnicy Ząbkowice Fot. Dariusz Nowak Nowy tunel kolejowy pod torami powstaje właśnie w rejonie stacji PKP w dzielnicy Ząbkowice
Piotr Sobierajski

Pieniądze przeznaczone na koncepcję i dokumentację budowlaną placu Bema w Gołonogu będą przeznaczone na opracowanie projektu budowy nowego przejścia pod torami kolejowymi w Strzemieszycach. Tam gdzie w 2010 r. na kładce doszło śmiertelnego wypadku.

150 tysięcy złotych ma zostać przeznaczone na opracowanie projektu budowy nowego przejścia pod torami kolejowymi w dzielnicy Dąbrowy Górniczej - Strzemieszycach, w rejonie ul. Transportowej. Dziś nadal mieszkańcy korzystają tam z tymczasowego przejścia naziemnego przez torowisko, które powstało po zamknięciu kładki.

Kładkę wyłączono z użytkowania po tragicznym wypadku, jaki miał tam miejsce w 2010 roku, kiedy 25-letni dąbrowianin zginął, porażony prądem, gdy załamała się pod nim deska. Ponieważ przejście prowadzi przez tory, po których odbywa się normalny ruch pociągów, miasto musi teraz co miesiąc płacić PKP PLK kilkadziesiąt tysięcy zł za wyłączenie z ruchu torów, ograniczenie prędkości do 20 km/h oraz oświetlenie.

- Podobny tunel, który budujemy wspólnie z koleją, powstaje już w dzielnicy Ząbkowice - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.

- Teraz chcielibyśmy podobną inwestycję zrealizować w Strzemieszycach, by mieszkańcy mogli bez przeszkód poruszać się w obie strony, dziś rozdzielone linią kolejową. Część z kwoty 150 tys. zł przeznaczymy na budowę łącznika drogowego w rejonie ZS nr 4 w Łęknicach, który pozwoli rozwiązać tamtejsze kłopoty komunikacyjne kierowców - dodaje.

Tymczasem na stacji PKP Dąbrowa Górnicza - Ząbkowice od kilku miesięcy trwa już budowa tunelu dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi naziemną kładkę, która przez lata była jedyną drogą, jaką mieszkańcy tej dzielnicy mogli szybko dotrzeć w rejon ulic Wapiennej, Dąbrowskiej, Gospodarczej i Związku Orła Białego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace w drugiej połowie października 2017 roku. Inwestycja jest współfinansowana w 50 procentach przez UM w Dąbrowie Górniczej. Szacunkowa wartość tego przedsięwzięcia to około 6,7 mln zł.

W dalszej części:

  • Co powstanie na dworcu za te pieniądze
  • Jakie prace zaplanowała kolej w pierwszej kolejności
  • O odłożonym remoncie placu Bema w Dąbrowie
Pozostało jeszcze 42% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Piotr Sobierajski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.