Dąbrowa Górnicza. Od dziś na Pogorię tędy nie dojedziesz. Są objazdy

Czytaj dalej
Tomasz Szymczyk

Dąbrowa Górnicza. Od dziś na Pogorię tędy nie dojedziesz. Są objazdy

Tomasz Szymczyk

Od dziś kierowcy nie przejadą przez przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej w centrum Dąbrowy Górniczej. To spore utrudnienie dla mieszkańców.

Sporo utrudnień szykuje się od dzisiaj w centrum Dąbrowy Górniczej. Z powodu budowy ronda nie będzie można przejechać przez - popularny wśród mieszkańców - przejazd kolejowy na ulicy Konopnickiej.

To tędy dąbrowianie, ale też i mieszkańcy innych zagłębiowskich miast, jeżdżą nad Pogorię III, do parku Zielona, Biedronki czy na stadion sportowy. Teraz, aby dojechać w rejon ul. Robotniczej czy Łączącej, trzeba będzie skorzystać z objazdu. Niemożliwy będzie również przejazd np. z ul. Kolejowej do ul. Kopernika.

- W miejscu przejazdu na czas tego etapu prac zachowana zostanie możliwość przejścia przez tory kolejowe dla pieszych. Będą mogli skorzystać z niego również rowerzyści, ale trzeba będzie zsiąść z roweru i przeprowadzić go przez tory - wyjaśnia Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Aby uniknąć kłopotów, warto skorzystać z przejścia przez tory przy dworcu - radzi.

Problemy związane z zamknięciem przejazdu kolejowego dotyczyć będą również pasażerów komunikacji miejskiej. Już od wczoraj autobusy linii nr 16, 79 i 242 nie dojeżdżają - jak zwykle - do ronda na skrzyżowaniu ul. Kościuszki, Królowej Jadwigi i Sobieskiego, ale jedynie do przystanku przy ul. Limanowskiego, skąd ulicami Konopnickiej, Śliwińskiego i Korzeniec powracają na trasy w drugim kierunku. Autobusy linii nr 604, 644 i 903N z ul. Kościuszki pojadą ul. Królowej Jadwigi, Piłsudskiego i Graniczną, a na stałe trasy włączą się na ul. Łączącej.

Kłopoty w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Konopnickiej wynikają z prac związanych z budową ronda, które powstaje na skrzyżowaniu ulicy Konopnickiej z Kolejową, do którego dociągnięta zostanie kończąca się do tej pory ślepo ulica Poniatowskiego z Redenu.

Rondo ma być receptą na korki, które tworzą się na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej z Kolejową w momencie zamknięcia przejazdu przez tory. A pamiętać trzeba, że trasa Katowice-Warszawa to jedna z najbardziej ruchliwych linii kolejowych w Polsce.

Prowadzone w ramach tego samego projektu prace spowodują również utrudnienia w rejonie skrzyżowania ul. Poniatowskiego z Kraszewskiego.

- Ulica Poniatowskiego zostanie przedłużona, a przed przejazdem kolejowym powstanie rondo. W ramach inwestycji powstaną również nowe chodniki wraz z infrastrukturą rowerową - wyjaśnia szczegóły prac Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Cała inwestycja jest elementem porozumienia miasta z PKP SA, dotyczącego modernizacji dworca w centrum i przebudowy układu drogowego w jego rejonie. Miasto zobowiązało się w nim do budowy parkingu i dojazdów przy dworcu. Kolej natomiast ma odrestaurować budynek i uwzględnić możliwość budowy tuneli drogowych pod torami, ich powstanie umożliwi likwidację przejazdów kolejowych, a tym samym korków.

Finalnie przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej zostanie całkowicie zamknięty, poza ruchem pieszych i rowerzystów, zaś na tereny położone za torami kolejowymi będzie się można dostać nowym tunelem pod torami, który ma powstać w rejonie dworca kolejowego jako przedłużenie ul. Kościuszki i docierać do ul. Limano-wskiego. Podobny tunel ma powstać w Gołonogu, gdzie połączy ul. Parkową z ul. Piecucha.

Prace w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Konopnickiej toczyć się będą przez kilka najbliższych tygodni.

- Utrudnienia przewidziane są do końca października tego roku, wtedy zakończyć mają się prace drogowe w tym rejonie. Wówczas kierowcy będą mogli już skorzystać z nowego ronda - wyjaśnia Bartosz Matylewicz.

Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego będzie kosztowała 3,4 mln złotych.

Tomasz Szymczyk

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.