
Nie w tym roku, jak było to pierwotnie planowane, ale dopiero w I kwartale 2019 roku poznamy projekty nowego układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej, jaki opracowuje firma MOSTY Katowice.
Pierwotnie całość dokumentacji projektowej miała być gotowa w terminie 270 dni od 19 stycznia 2018 roku.
Już w październiku tego roku powinniśmy wiedzieć, jak wyglądać będą nowe centra przesiadkowe w śródmieściu i Gołonogu oraz drogi rowerowe i układ komunikacyjny wzdłuż całej linii tramwajowej od granicy z Będzinem do ronda Budowniczych Huty Katowice. Okazało się jednak, że termin ten został przedłużony.
- Wykonanie projektów przesunięte zostało ostatecznie na 30 marca 2019 roku, co spowodowane było między innymi dodatkowymi ustaleniami z dostawcami mediów, które przebiegają na terenie planowanych do przebudowy części naszego miasta - informuje Lucyna Stępniewska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Wielka rewolucja komunikacyjna w mieście
Dlaczego władze Dąbrowy Górniczej chcą diametralnie przebudować cały układ komunikacyjny w mieście?
- Ze szczegółowych analiz komunikacyjnych wynika, że jeśli nic nie zrobimy, liczba samochodów wjeżdżających do centrum nadal będzie rosła i za kilka lat Dąbrowa Górnicza stanie - podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Dlatego powinniśmy zaprojektować i zbudować nowe drogi prowadzące przez śródmieście, które będą stanowiły alternatywę dla już istniejących, zbudować centra przesiadkowe przy dworcach kolejowych, połączyć tunelami komunikacyjnymi obszary znajdujące się z obu stron torów. Po to, by usprawnić transport publiczny i udostępnić przestrzeń w centrum pieszym i rowerzystom - dodaje.
Tunele, centra przesiadkowe i nowe miejsca parkingowe
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.
już od
2,46 ZŁ /dzień