Dąbrowa Górnicza: rozpoczyna się budowa ronda i obwodnicy śródmieścia. Inaczej pojedziemy ul. Sobieskiego

Czytaj dalej
Fot. PAS/UMDG/D.Nowak
Piotr Sobierajski

Dąbrowa Górnicza: rozpoczyna się budowa ronda i obwodnicy śródmieścia. Inaczej pojedziemy ul. Sobieskiego

Piotr Sobierajski

Warto pamiętać o tym, że już za kilka dni, w poniedziałek 12 października zmieni się organizacja ruchu na odcinku ul. Sobieskiego w Dąbrowie Górniczej. To początek zaplanowanej na najbliższych kilka lat rewolucji drogowej i komunikacyjnej w mieście, w trakcie której powstanie m.in. obwodnica śródmieścia, czyli nowa droga za Hutą Bankową, nowe rondo na skrzyżowaniu z ul .Moniuszki, dwa tunele pod linią kolejową - na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz w Gołonogu przy dworcu PKP, setki nowych miejsc parkingowych a także nowe przystanki autobusowo-tramwajowe.

W trakcie robót zamknięta zostanie jezdnia ul. Sobieskiego w kierunku Będzina – na odcinku od ul. Chopina do przewiązki na wysokości stacji paliw. Ruch w obu kierunkach poprowadzony będzie jezdnią w stronę centrum. Wjazd w ul. Moniuszki zostanie zamknięty, a dojazd do usytuowanych w tym rejonie firm i garaży, a także do Powiatowego Urzędu Pracy będzie się odbywał ul. Koszelew i Perla.

Zmieni się również lokalizacja przystanku autobusowego w stronę Będzina, który przesunięty zostanie na wysokość stacji paliw. Tam również znajdą się przystanki tramwajowe w obu kierunkach. W kolejnym etapie prac, po przywróceniu ruchu na jezdni w kierunku Będzina, jezdnia w stronę centrum zostanie zawężona do jednego pasa. Utrudnienia w rejonie budowanego ronda mogą potrwać ok.6-8 miesięcy.

Z rondem na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki połączona zostanie nowa droga biegnąca za Hutą Bankową do ul. Kolejowej. To ważne elementy dużej inwestycji, obejmującej budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudowę układu drogowego.

Za 229 mln zł inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r.

Pozostało jeszcze 28% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Piotr Sobierajski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.