Olga Krzyżyk, Bartosz Wojsa

Dom Handlowy Skarbek w Katowicach zyska nowe łuski, panoramiczne okna i neonowy szyld

Z domu handlowego Skarbek znikną wielkie billboardy reklamowe. Będzie widać całą elewację Fot. Lucyna Nenow Z domu handlowego Skarbek znikną wielkie billboardy reklamowe. Będzie widać całą elewację
Olga Krzyżyk, Bartosz Wojsa

Po raz pierwszy o próbie zmiany elewacji Skarbka pisaliśmy w 2015 roku. Wtedy taka próba wywołała protesty. Mieszkańcy znowu się niepokoją, bo robotnicy ściągają tzw. łuski. Bez obaw. Na Skarbku będą nowe łuski.

Ekipa budowlana demontuje charakterystyczne łuski z katowickiej galerii Skarbek. Pod koniec sierpnia rozpoczęła się bowiem termomodernizacja budynku. Obiekt będzie ocieplony i wyremontowana zostanie też jego elewacja.

- Wszystkie aluminiowe łuski zostaną ściągnięte. Po ociepleniu ścian, na tych samych mocowaniach, na elewacji, powieszone zostaną nowe łuski - mówi Andrzej Kowalski, dyrektor zakładu ds. eksploatacji bazy Spółdzielni Społem w Katowicach.

- Nowe łuski będą lekko spłaszczone, wizualnie jednak nie będą się wiele różniły od tych starych. Ich projekt, a także projekt remontu elewacji i wymiany łusek, był konsultowany z architektem Jurandem Jareckim, który w 1970 roku zaprojektował dom handlowy Skarbek - podkreśla Andrzej Kowalski.

To niejedyne zmiany, jakie zobaczymy już po remoncie. Największe zajdą na piątym piętrze Skarbka. Obecnie piętro to zasłonięte jest przez billboard reklamowy.

W dalszej części:

  • Świetne wieści o zmianach dotyczących reklam na Skarbku
  • Gdzie będą panoramiczne okna
  • Kiedy zobaczymy nowe łuski
Pozostało jeszcze 61% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Olga Krzyżyk, Bartosz Wojsa

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.