Stanisław Sowa

Dwie firmy z regionu łódzkiego będą się prezentować na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach

Tur VI to lekki transporter opancerzony dla policji. Tutaj w wersji z platformą szturmową. Fot. Źródło: AMZ Kutno Tur VI to lekki transporter opancerzony dla policji. Tutaj w wersji z platformą szturmową.
Stanisław Sowa

Dwie firmy z regionu łódzkiego będą się prezentować na rozpoczynającym się we wtorek 8 września XXVIII Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.

Koronawirus sprawił, że rozpoczynające we wtorek 8 września wielkie targi zbrojeniowe w Kielcach ograniczono tylko do trzech dni, bez udziału publiczności. Liczba uczestników jest kilkakrotnie mniejsza niż zwykle. Rok temu w targach brało udział prawie 600 podmiotów, w tegorocznej edycji jest ich zaledwie 185.

Na liście uczestników z regionu łódzkiego pojawiły się tylko dwie firmy: AMZ Kutno i Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 w Łodzi. AMZ Kutno, które ubiegłym roku pokazały trzy wozy, teraz zaprezentują tylko jeden pojazd, lekki transporter opancerzony Tur VI.
– To pojazd seryjny, zamówiony przez Komendę Główną Policji dla Biura Operacji Antyterrorystycznych – mówi Karol Szadkowski, szef marketingu w AMZ. – Dostarczyliśmy już pięć takich wozów, w tym dwa z platformą szturmową (na zdjęciu – przy. red), we wrześniu dostarczymy jeszcze trzy.

WZL nr 1 w Łodzi w ogóle nie będą miały wystawy statycznej swojego sprzętu. W oświadczeniu nadesłanym do Dziennika Łódzkiego czytamy: "W tym roku, z uwagi na pandemię, zgodnie z wytycznymi Polskiej Grupy Zbrojeniowej, spółki wchodzące w skład GK PGZ, w tym Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. nie mają wystawy statycznej sprzętu wojskowego podczas Targów MSPO. Uczestnictwo w tym wydarzeniu w zmienionej formule, nie wyklucza nawiązania nowych kontaktów biznesowych lub spotkań z kontrahentami Spółki, skutkującymi rozszerzeniem dotychczasowej współpracy. Przedstawiciele WZL1 odbędą szereg rozmów z reprezentantami innych podmiotów gospodarczych, które zapewne zaowocują w działalności i rozwoju Spółki. Targi MSPO są wydarzeniem umożliwiającym promocję usług świadczonych przez WZL1 oraz nawiązanie współpracy."

Pozostało jeszcze 2% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Stanisław Sowa

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.