Joanna Maraszek

Już za rok rusza budowa S3. Jej budowie towarzyszą niewygodne plany

Konsultacjami w sprawie budowy S3 zainteresowali się radni, urzędnicy i mieszkańcy Konsultacjami w sprawie budowy S3 zainteresowali się radni, urzędnicy i mieszkańcy
Joanna Maraszek

Trasa szybkiego ruchu jest jedną z inwestycji, na którą mieszkańcy czekają od lat. Droga S3 ma usprawnić komunikację, ale jej budowie towarzyszą także niewygodne plany.

Część ogródków będzie musiała ulec likwidacji. Dotyczy to także dwóch budynków

Droga S3 obecnie jest w fazie projektowania studium wykonalności.

- Odcinek, który projektujemy, znajduje się między Świnoujściem a Troszynem. Ma tu powstać droga ekspresowa - informuje Mariusz Mierzwa, zastępca dyrektora ds. inwestycji szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na odcinku Świnoujście - Troszyn ma powstać siedem węzłów komunikacyjnych i dwupasmowe jezdnie w obu kierunkach. Szerokość każdej z nich ma wynosić 7 metrów, po 3,5 metra na każdy pas ruchu. Do tego dochodzi pas awaryjny o szerokości 2,5 metra. Projektanci uznali, że nie ma konieczności budowy jezdni 3-pasmowych.

Wynika to z natężenia ruchu - mówił Ryszard Kowalski z Pracowni Projektowej Dróg i Mostów w Szczecinie. - Analiza ruchu oraz prognozy nie dają żądnych przesłanek, aby istniała konieczność trzypasmowej jezdni. Poza tym odcinek Świnoujście -Troszyn będzie łączył się z resztą S3.

Największy węzeł komunikacyjny będzie znajdował się w rejonie skrzyżowania ulic Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej.

- Powstawały obawy o to, by droga nie podzieliła miasta na dwie części - mówiła podczas konsultacji w sprawie budowy drogi Barbara Michalska, zastępczyni prezydenta Świnoujścia. - Prowadzone były monity newralgicznych pod względem natężenia ruchu odcinków na prawobrzeżu Świnoujścia. Po przeprowadzeniu analiz, wnioskowaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by uwzględniła rozwiązania komunikacyjne, które umożliwią łatwy dojazd do posesji, a także przedsiębiorstw, które funkcjonują w części miasta, w której ma powstać droga ekspresowa.

Większość wniosków została uwzględniona przez projektujących drogę. Będą estakady nad ul. Wolińską i linią kolejową, na wysokości ul. Sąsiedzkiej i obecnego przystanku kolejowego Przytór. Dzięki temu nie zostanie odcięta najbliższa droga na plażę w Warszowie, jak również dojazd do jednej z największych atrakcji militarnych Świnoujścia - Podziemnego Miasta na wyspie Wolin. Jednak nie brakuje także kwestii kontrowersyjnych. Planowany przebieg S3 w granicach miasta Świnoujście będzie zahaczał o część terenów, na których obecnie znajdują się ogródki działkowe przy ul. Wolińskiej oraz tereny przy ul. Wrzosowej. Najprawdopodobniej część ogródków będzie musiała ulec likwidacji. Podobnie rzecz się ma, jeśli chodzi o jeden lub dwa budynki mieszkalne przy ulicy Wrzosowej.

Zastępca dyrektora szczecińskiego oddziału GDDKiA zastrzegł jednak, że w tej sprawie odbędą się jeszcze konsultacje społeczne, podczas których osobom, których ewentualnie będzie to dotyczyło, zostaną przedstawione konkretne propozycje.

Joanna Maraszek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.