Katowice: Ryanair otwiera bazę na lotnisku w Pyrzowicach. Uruchamia 27 nowych tras z Polski. uziemione Boeingi 737 MAX odbierze zimą 2020

Czytaj dalej
Dorota Niećko

Katowice: Ryanair otwiera bazę na lotnisku w Pyrzowicach. Uruchamia 27 nowych tras z Polski. uziemione Boeingi 737 MAX odbierze zimą 2020

Dorota Niećko

Prezes największych tanich linii w Europie do Polski przyjeżdża rzadko, do Katowic - jeszcze rzadziej. Nie był tu 8 lat. 4 września przyjechał i ogłosił 12 nowych połączeń z lotniska w Pyrzowicach. Od jesieni będzie mieć tu swoją bazę i dwa samoloty.

To były długie i trudne negocjacje - podsumował wczoraj Michael O’Leary, prezes linii Ryanair i szef całej grupy Ryanair. Od jesieni 2019 Ryanair będzie miał tu swoją bazę.

To wielkie wydarzenie, bo do tej pory nowe trasy z Katowic potentat z Irlandii ogłaszał z rzadka, zaś jego żelazną bazą był Kraków. Ryanair zbazuje u nas dwa samoloty. Latem 2020 chce mieć ich sześć - dwa linii regularnych Ryanair i cztery czartery pod marką Buzz (dawny Ryanair Sun). Rebranding tych linii trwa od sierpnia, potrwa całą zimę. Samolotami z pszczołami polecimy w następne wakacje. Model biznesowy nie zmieni się: będzie to formuła B2B, loty czarterowe, dla biur podróży. Samolotów na początek ma być 24, potem w 2020 roku - 35.

12 nowych tras z Katowic
Od sezonu wiosna-lato Ryanair będzie miał też 12 nowych tras z Katowic. To: Bolonia, Brindisi, Katania, Kolonia, Cork, Dortmund, Goeteborg, Kijów, Manchester, Odessa, Oslo, Pafos. W sumie więc linia będzie mieć 18 tras z Katowic. Pasażerów - 1,25 mln (dla porównania linie Wizz Air, największy przewoźnik w Pyrzowicach, mają niecałe 2 mln). W całej Polsce Ryanair planuje na lato 2020 mieć 27 nowych tras i 14 mln pasażerów. Więcej niż LOT.

Co z boeingami 737 MAX?
- Trasy sprzedają się tak dobrze, że zostawiamy na lato 2020 trasy z sezonu zimowego - wyjaśnia Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanair. W sumie na lato 2020 Ryanair chce mieć w Polsce zbazowanych 35 samolotów. Będzie więc 11 nowych. - Jesteśmy w Polsce numerem jeden i chcemy nadal być numerem jeden. Już kilka lat temu wyprzedziliśmy LOT - chwali się Michael O’Leary. - My mieliśmy 12,5 mln pasażerów, a LOT około 10 mln. A numerem jeden zawsze jest ten, kto ma niskie koszty. Największą linią jesteśmy też na przykład w Irlandii, Hiszpanii, we Włoszech.

Plany CEO linii Ryanair mają jedną mieliznę, a są nią boeingi 737 MAX, uziemione po dwóch katastrofach. Tymczasem linie Ryanair, które obecnie mają 470 samolotów, zamówiły te modele. Trudno powiedzieć, kiedy zobaczymy je w powietrzu. - Boeing zapewnia, że dostaniemy je w tym roku, jesienią. My szacujemy ostrożniej, że w 2020, w styczniu lub w lutym - mówi CEO linii Ryanair. Przyznaje, że z planowanych nowych 60 samolotów do lata 2020 mowa jest teraz o 30.

Irlandzki Ryanair to największe tanie linie lotnicze w Europie. Ale w Pyrzowicach rządzi Wizz Air. Czy to się zmieni?

Dorota Niećko

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.