
Budowa centrum przesiadkowego „Sądowa” w Katowicach wchodzi w nowy etap. Dziś rusza kolejna faza prac związanych z przebudową układu drogowego wokół węzła. Po raz kolejny zmieni się organizacja ruchu w tym rejonie, jedną ze zmian jest otwarcie ulicy Sądowej.
Budowa centrum przesiadkowego „Sądowa” trwa od ubiegłego roku. Równolegle prowadzone są prace związane z realizacją węzła oraz budową układu drogowego wokół niego.
Kolejny etap robót drogowych rozpocznie się dziś, 10 czerwca. Co się zmieni? Otwarta dla ruchu zostanie ulica Sądowa. Zwężona pozostanie natomiast Goeppert-Meyer, tyle że na innym niż w ostatnich tygodniach fragmencie: na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Gliwicką ruch będzie się odbywał jednym pasem w każdym kierunku (wcześniej zwężka była od Sądowej do Sobieskiego).
Dalej, od skrzyżowania z Sobieskiego aż do skrzyżowania z Mikołowską, ruch będzie odbywał się tak jak przed przebudową, czyli dwoma pasami ruchu w stronę centrum, a jednym do Gliwickiej i DTŚ.
- Kolejne zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w wakacje - dodają przedstawiciele katowickiego magistratu.
Tyle na drogach wokół, a co się dzieje na budowie centrum przesiadkowego „Sądowa”? Zakończono montaż konstrukcji olbrzymiej stalowej wiaty peronowej, natomiast trwają prace związane z montażem na jej szczycie paneli podświetlanych listwami LED.
- W budynku obsługi podróżnych wykonywane są prace wykończeniowe, jak również prowadzone są prace związane z montażem urządzeń dolnego źródła ciepła - dodaje Łukasz Majchrowski, kierownik budowy z firmy Budimex.
Przypomnijmy, że centrum przesiadkowe „Sądowa” będzie nowym dworcem autobusowym Katowic. Ma obsługiwać autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe. Będzie tu niewielki budynek obsługi podróżnych z kasami, poczekalniami, toaletami, kioskiem, sklepem oraz parking dla około 50 samochodów.
Termin zakończenia budowy zaplanowano na koniec 2019 roku. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z Warszawy, a kontrakt na realizację to 57 mln zł.