Matematyka, czyli nie taki diabeł straszny jak go malują [wideo]

Czytaj dalej
Fot. Michal Gaciarz
Martyna Chmielewska

Matematyka, czyli nie taki diabeł straszny jak go malują [wideo]

Martyna Chmielewska

Zdaniem Polaków matematyka powinna być obowiązkowa na maturze. Dylematem jest jednak wybór najskuteczniejszej metody nauczania.

Dobra znajomość matematyki ułatwia funkcjonowanie w życiu codziennym. W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych 81 proc. ankietowanych uważa, że matematyka pomaga w zarządzaniu domowym budżetem. Połowa wykorzystuje ją przy obliczaniu podatków, a 40 proc. badanych wykorzystuje ją w pracy zawodowej.

3/4 biorących udział w badaniu Polaków uważa, iż matura powinna być przedmiotem obowiązkowo zdawanym na maturze.

40 proc. badanych jest zdania, że szkoła nie przygotowuje uczniów na tyle, by zdali egzamin z dobrym wynikiem. W tej grupie ponad połowa badanych uważa, że nauczanie w szkole nie spełnia ich oczekiwań. Z tego powodu 70 proc. uczestniczących w badaniu deklaruje, że gdyby ich dziecko zdawało maturę z matematyki, zapisaliby je na dodatkowe zajęcia z tego przedmiotu.

Osoby ankietowane zapytane o najskuteczniejszą metodę nauczania matematyki wskazały na połączenie dwóch z nich - tradycyjnej ze wsparciem internetowym. Zdanie to wyraziła ponad połowa badanych, głównie osoby młode, które wyraźnie są zwolennikami łączenia obu form nauki - szkolnej i nowoczesnej. Bo matematyka, to nie taki diabeł straszny, jak go malują. Trzeba tylko sprawić, aby nauczanie było kreatywne, żeby uczeń nie nudził się podczas nauki. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie książki np. z kursami online.

Na co dzień nie mogą obejść się bez komputerów, smartfonów, tabletów. Chcą być cały czas on-line. Dlaczego nie wykorzystać tego w procesie uczenia się?

- mówi dr Jacek Stańdo, nauczyciel akademicki Politechniki Łódzkiej.

Odpowiedzią na te potrzeby są pojawiające się na polskim rynku kursy prowadzone według metody blended learning, oznaczającej oferowanie kursantom zajęć w szkole z nauczycielem, wzbogaconych o naukę za pomocą interaktywnej platformy edukacyjnej.



Obowiązkowa matematyka za maturzystami. "Było łatwo" (źródło: TVN24/x-news)

Na rynku dostępne są już kursy prowadzone przez nauczycieli pełniących jednocześnie funkcję egzaminatorów maturalnych, a praca odbywa się z wykorzystaniem materiałów opracowywanych specjalnie dla kursantów przez doświadczonych autorów pracujących dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.

Dla przykładu, szkoły Profi-Matura posiadają platformę e-lerningową, skonstruowaną tak, by uczeń miał możliwość samodzielnego wyboru nie tylko zadań, czy testów do rozwiązania, ale dodatkowo prac zadawanych przez nauczyciela.

A wszystko po to, by nauczanie matematyki, przestało kojarzyć się z trudnym zajęciem, a uczniowie zarówno kreatywnie spędzali czas, jak i uczyli się logicznego myślenia i rozwijali wyobraźnie.

Autor: Martyna Chmielewska

Martyna Chmielewska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.