Obwodnica Myszkowa oficjalnie otwarta. Droga kosztowała blisko sto milionów złotych [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Bartłomiej Romanek

Obwodnica Myszkowa oficjalnie otwarta. Droga kosztowała blisko sto milionów złotych [ZDJĘCIA]

Bartłomiej Romanek

Wczoraj otwarto dla ruchu nową obwodnicę Myszkowa. Inwestycja, którą realizował Zarząd Dróg Wojewódzkich kosztowała blisko 100 milionów zł.

Nowa obwodnica Myszkowa została oficjalnie otwarta dla ruchu. W środę zdjęto z drogi wszystkie blokady, a kierowcy po raz pierwszy mogli się przejechać obwodnicą, która ma w znacznym stopniu wyprowadzić ruch z centrum miasta.

Budowa obwodnicy rozpoczęła się kilkanaście miesięcy temu. Prace miały zostać zakończone na początku września i tak faktycznie się stało. Jednak konieczność dokonania pewnych drobnych poprawek oraz oczekiwanie na uzyskanie wszystkich niezbędnych odbiorów spowodowały, że obwodnicę oddano do ruchu dopiero 21 listopada, chociaż dziennikarzom zaprezentowano ją już w połowie października, kilka dni przed wyborami samorządowymi.

– Proces odbioru inwestycji zakończył się, a Śląski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał decyzję stanowiącą pozwolenie na użytkowanie nowej drogi. Wraz z otwarciem obwodnicy, zastąpiony przez nią odcinek DW 791 z mocy prawa stanie się drogą powiatową – informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Budowa południowo-zachodniej obwodnicy Myszkowa liczącej 8,4 km długości, to pierwszy etap modernizacji drogi nr 791. Droga łączy DK 1, DK 78 a także DK 7 i jest jedną z ważniejszych arterii komunikacyjnych w północno-wschodniej części województwa śląskiego.

Nowa droga zaczyna się rondem w Mrzygłodzie, na ulicy Zawierckiej. Kolejne rondo wybudowano na skrzyżowaniu z drogą 793 (Siewierz-Święta Anna), a ostatnie, zamykające obwodnicę od strony północnej, powstało na Alei Wolności, w miejscu gdzie kończy się zwarta zabudowa miasta, tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Myszkowską.

W ramach budowy obwodnicy powstały również skanalizowane skrzyżowania z ulicą Szpitalną i Wyzwolenia, skrzyżowanie przy pobliskich terenach inwestycyjnych oraz 5 wiaduktów nad istniejącymi drogami. Obwodnica Myszko-wa na całej swojej długości ma standard drogi głównej (klasa G). Ma jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m. szerokości każdy. Obwodnicy towarzyszy odpowiednia infrastu-ktura techniczna i urządzenia poprawiające bezpieczeństwo użytkowników drogi. Inwestycja współfinansowana ze środków unijnych pochłonęła w sumie 99 milionów zł.

Bartłomiej Romanek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.