Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Marcin Zasada

Ostateczny koniec projektu „Park Śląski do metropolii”

Ostateczny koniec projektu „Park Śląski do metropolii”
Marcin Zasada

Metropolia nie przejmie od województwa Parku Śląskiego. Na pewno nie w tym roku, na pewno nie przed wyborami samorządowymi. Po nich pomysł ten będzie jeszcze mniej możliwy do zrealizowania.

Jeszcze miesiąc temu wydawało się, że przekazanie parku do GZM to temat wymagający już tylko formalnych uzgodnień. Marszałek Wojciech Saługa zapowiadał na łamach DZ, że na te uzgodnienia zostaną poświęcone wakacje, zaś we wrześniu WPKiW zmieni właściciela. Jednak do dziś województwo i metropolia nie podpisały nawet listu intencyjnego w tej sprawie. Na szczęście, znaczące różnice zdań dotyczących przyszłości parku, pozwolą jego władzom skupić się na najważniejszym przedsięwzięciu: wartej ok. 230 mln zł rewitalizacji.

Saługa o metropolitalnym przeznaczeniu Parku Śląskiego - dosłownie i w przenośni - mówił jeszcze przed powstaniem GZM. Faktem jest, że to pierwszy marszałek województwa, który na poważnie podjął temat wegetującego przez lata WPKiW. Nie przewidział jednak, że nawet w zarządzającej regionem koalicji nie wszyscy będą skorzy do oddawania parku w metropolitalne ręce.

- Gdy powiedziałem, że Park Śląski może być ogrodem metropolii, zaczęły się emocje, które wiążę z polityką i kampanią wyborczą - mówi Saługa, nawiązując m.in. do wewnątrzmetropolitalnego sporu o współfinansowanie parku przez miasta z nim graniczące. Przeciwko takiej idei zaprotestował prezydent Katowic Marcin Krupa: zaproponował, że jest skłonny utrzymywać cały park, o ile znalazłby się on w granicach administracyjnych jego miasta.

Pozostało jeszcze 66% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Marcin Zasada

Komentarze

2
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Obser

Marszałek miał taki pomysł oddać Park Śląski metropolii , ale nadal ma być pod całkowitą jego kontrolą zwłaszcza personalną....dlatego ta lewitująca Anetka, a teraz na siłę dorabianie do tego jakiejś teorii ...

Józef Brzozowski

Nie wiadomo o co chodzi, a jak nie wiadomo, to chodzi o pieniądze.

Metropolia żeruje na całym województwie. 230 milionów złotych na rewitalizację tego parku nie pójdzie z kasy metropolii ale z całego województwa!

Nie czarujmy się, najczęściej ten park odwiedzają mieszkańcy Katowic, Chorzowa i Siemianowic. Ale koszty rewitalizacji rozłożą się po równo na mieszkańców całego województwa.

Mieszkańcy Żywca, Żor i Żarek po równo się zrzucą na ten park jak mieszkańcy Katowic czy Chorzowa. Ale biznes przyparkowy jak i podatki wzbogacają kasę Chorzowa i Katowic.

Uważam, że pieniądze z budżetu wojewódzkiego winny być wykorzystane tam, gdzie to jest korzyść dla mieszkańców województwa. Na przykład na rozbudowę komunikacji kolejowej w województwie. Katowice zawalone są parkującymi samochodami wszędzie gdzie to możliwe i niemożliwe. Gdyby była sieć szybkiej bezkolizyjnej kolei, ludzie nie jechaliby samochodem.

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.