Pociągiem przez sto lat, czyli czym ekscytowali się podróżni przed Pendolino [LINIA CZASU]

Czytaj dalej
Michał Wroński i reporterzy DZ

Pociągiem przez sto lat, czyli czym ekscytowali się podróżni przed Pendolino [LINIA CZASU]

Michał Wroński i reporterzy DZ

Debiut pociągów Pendolino to niewątpliwie (mimo wielu zastrzeżeń dotyczących tego projektu) milowy krok w dziejach polskiej kolei. Oby nie ostatni. Z całą pewnością jednak nie pierwszy. Korzystając z nadarzającej się okazji postanowiliśmy zatem przypomnieć spektakularne inwestycje kolejowe, jakie zrealizowano na terenie obecnego województwa śląskiego w ostatnich stu latach.

Oczywiście mamy świadomość, że historia kolejnictwa na ziemiach Górnego Śląska i Zagłębia zaczyna się znacznie wcześniej. Wszak już w roku 1843 kolej żelazna dotarła do Opola, a trzy lata później do Mysłowic. W tym samym czasie do znajdującej się w zaborze rosyjskim Częstochowy dotarła kolej warszawsko-wiedeńska, którą w roku 1848 doprowadzono do stacji w Maczkach (dziś dzielnica Sosnowca). Niedługo potem, w latach 70. XIX stulecia połączono koleją Bielsko i Żywiec. Tak więc szkielet linii kolejowych na ziemiach tworzących obecne województwo śląskie istniał już przed 100 laty. A co stało się później?

Przesuwajcie linie czasu, by odbyć podróż po historii

Michał Wroński i reporterzy DZ

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.