Poznań: Na Golęcińskiej i Lutyckiej powstaną nowe wiadukty kolejowe

Czytaj dalej
Fot. Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska

Poznań: Na Golęcińskiej i Lutyckiej powstaną nowe wiadukty kolejowe

Nicole Młodziejewska

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują krajowy program kolejowy. Do 2023 roku spółka planuje wydać prawie 67 mld złotych na nową i modernizowaną infrastrukturę. W ramach tego projektu w Poznaniu powstaną dwa nowe wiadukty na ul. Golęcińskiej i ul. Lutyckiej. Cztery kolejne niestety nie doczekają się realizacji.

- Od zeszłego roku wytypowaliśmy w Poznaniu kilka lokalizacji, jak: przejazd na ul. Starołęckiej, w okolicach przystanku kolejowego na Woli, na ul. Świętego Michała, Krańcowej. Chcieliśmy realizować to wspólnie z miastem. Taka była nasza propozycja. Niestety szansa na to została odrzucona, ponieważ miasto nie podłączyło się pod tę inicjatywę. Dlatego wspólnie z samorządem wybudujemy dwa nowe wiadukty na ul. Lutyckiej i Golęcińskiej. Po uzyskaniu zapewnienia, że miasto posiada środki na wejście w ten projekt, zrealizujemy te wiadukty do 2022 roku - mówi dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, Arnold Bresch.

Z powodu prac PKP PLK mieszkańcy Poznania zmagają się z utrudnieniami na ul. Niestachowskiej. Wszystko za sprawą modernizacji linii pilskiej.

- Poznaniacy na pewno odczuwają to, że prowadzimy remont tak ważnej dla nas linii kolejowej. Wynikają one z tego, że musimy od spodu, czyli od powierzchni drogi, dotrzeć do obiektu, jakim jest wiadukt kolejowy. W drugiej połowie sierpnia przeniesiemy się na drugą nitkę. Do końca września utrudnienia w ruchu komunikacyjnym zostaną ograniczone

- zapewnia Bresch.

W ramach krajowego programu kolejowego Poznań doczeka się również kilku innych zmian.

- Obecnie przygotowujemy się do budowy trzeciego, a może i nawet czwartego, toru na trasie między Poznaniem Głównym a Poznaniem Wschodnim. W poprzednim miesiącu zakończyliśmy zamknięcie dwutorowe na odcinku linii nr 3, czyli tej między Poznaniem a Warszawą, na odcinku do Konina. W tej chwili przywrócona już jest prawie w 100 proc. komunikacja. Trwają tam jedynie prace wykończeniowe. Z zamknięciem dwutorowym przenieśliśmy się na kolejny odcinek – za Konin. Kolejną linią, jaką realizujemy, to jest linia wiodąca do Leszna, tam trwają prace. Po 2022 roku będziemy mieli w Poznaniu, w obrębie istniejących linii sytuację tak dobrą, że każdy przystanek będzie zmodernizowany i przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.

Polskie Linie Kolejowe mają możliwość zrealizowania projektu, który zakłada budowę kilkudziesięciu wiaduktów w całej Polsce w miejsce likwidowanych przejazdów kolejowych. W całej Polsce spółka wytypowała już najgorsze miejsca pod względem ruchowym i zagrożenia bezpieczeństwa.

- To są działania, które realizujemy na potrzeby ruchu kolejowego ale też ruchu kołowego w mieście. Doświadczenia wielkopolskie wpłynęły w dużej mierze na to, w jaki sposób będziemy realizować ten projekt w całej Polsce. To dobre doświadczenia współpracy w budowie wiaduktu przy ul. Kirkora w Swarzędzu, doprowadziły do tego, ze model tam wypracowany będziemy stosować w całej Polsce - mówi dyrektor ds. inwestycji PKP PLK.

Polskie Linie Kolejowe będą budowały i finansowały obiekty mostowe. Z kolei inwestycje związane z tkanką drogową i układem komunikacyjny będą po stronie samorządów.

- W tej chwili jesteśmy na etapie przygotowywania tego projektu i chcielibyśmy do końca 2020 roku kilkadziesiąt takich wiaduktów zbudować. Warto podkreślić, że wokół Poznania realizujemy kilka inwestycji. W naszych marzeniach jest również plan modernizacji obwodowej linii towarowej między Zielińcem a Kiekrzem z obsługą kampusu uniwersyteckiego. Mamy plan wprowadzić tam kolej aglomeracyjną. Ale to dopiero po 2022 roku

- zaznacza Arnold Bersch.

POLECAMY TEŻ: Zaskakujące zdjęcia z poznańskiej komunikacji. To dziwi i śmieszy pasażerów MPK Poznań! [ZOBACZ]

Nicole Młodziejewska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.