Remont na torach na linii S1 od Częstochowy do Zawiercia. To część trasy z Gliwic. Odwołane kursy pociągów, nowe perony

Czytaj dalej
janusz strzelczyk

Remont na torach na linii S1 od Częstochowy do Zawiercia. To część trasy z Gliwic. Odwołane kursy pociągów, nowe perony

janusz strzelczyk

Remont ostatniego odcinka linii kolejowej z Warszawy do Katowic (nr 1), od Częstochowy do Zawiercia w woj. śląskim wchodzi w kolejną fazę. Inwestycja jest warta 370 mln zł. Finał w 2020

Zakończenie prac między Częstochową a Zawierciem planowane jest na trzeci kwartał 2020 roku. Prace na 17-kilometrowej trasie od Częstochowy do Poraja obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów.

- Podróżni skorzystają z podwyższonych peronów na przystankach Częstochowa Raków i Korwinów oraz na stacji Poraj - informuje Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Perony będą antypoślizgowe, oświetlone i monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób , które mają problemy z poruszaniem się. Na perony w Częstochowie Raków podróżni przejdą wyremontowanym przejściem podziemnym. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km na godzinę, co skróci czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut (obecnie trwa godzinę). Nowe torowisko i przebudowane mosty na tej trasie pozwolą na kursowanie cięższych pociągów towarowych.

PLK w Poraju budują nową nastawnię. Nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruch kolejowego. Podobny efekt zapewni modernizacja przejazdów kolejowo- drogowych. W trzecim kwartale tego roku planowane jest zakończenie prac na jednym torze i przejście z robotami na drugi tor.

Trwają prace na stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Podróżni mogą już korzystać z podwyższonych peronów. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie, monitoring i system informacji pasażerskiej. Inwestycja obejmuje także przystanki Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś. Tam również zwiększy się komfort obsługi pasażerów. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód oraz na stacji Poraj wybudowane zostaną przejścia podziemne co zapewni bezpieczne dojście na perony. W Myszkowie jest już gotowy pierwszy peron, przy budynku dworca. Dla mieszkańców Częstochowy bardzo ważna jest t budowa wiaduktu na drodze krajowej nr 46.

Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd na ul. Bugajskiej. Takie rozwiązanie usprawni komunikację i ograniczy korki na drodze krajowej nr 1 łączącej północ (Gdańsk) z południem (Zwardoń). Zwiększy się istotnie bezpieczeństwo w ruchu kolejowym.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje także wymianę prawie 90 km torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów.

Remont na torach na linii S1 od Częstochowy do Zawiercia. To część trasy z Gliwic. Odwołane kursy pociągów, nowe perony

W ramach inwestycji wyremontowanych i przebudowanych zostanie m.in. 18 mostów. Przeprawa nad rzeką Stradomką w Częstochowie została już rozebrana i wybudowana na nowo. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo - drogowych. Zyskają dodatkowe urządzenia i sygnalizację.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa - Zawiercie” realizowany jest w formule „projektuj i buduj” i finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całkowita to 503,1 mln zł w tym dofinansowanie unijne - 384,9 mln zł.

Odwołane niektóre pociągi

Jak informują Koleje Śląskie ze względu na prace modernizacyjne na odcinku Częstochowa - Zawiercie do 30 maja 2019 pociągi kursujące na linii S1 (Częstochowa - Zawiercie - Katowice - Gliwice) mogą się opóźniać. Część pociągów będzie musiała być odwołana na odcinku Częstochowa - Zawiercie.

Odwołano pociągi:

Aby zminimalizować utrudnienia dla podróżnych Koleje Śląskie podjęły współpracę z PKP IC w sprawie honorowania biletów. Do 30 maja 2019 podróżni na podstawie biletów Kolei Śląskich będą mogli korzystać ze wszystkich pociągów PKP IC na odcinku Zawiercie - Częstochowa.

janusz strzelczyk

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

upior

Nie bardzo wiem jak rozumieć różnice w podanych kwotach. Na początku artykułu napisane jest, że "Inwestycja jest warta 370 mln zł." Natomiast na końcu, iż projekt jest finansowany i jego "Wartość całkowita to 503,1 mln zł w tym dofinansowanie unijne - 384,9 mln zł."
Czyżby finansowanie przekraczało wartość inwestycji???

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.