Andrzej Drobik

Rewitalizacja linii do Wisły i Cieszyna będzie jednak droższa

Rewitalizacja linii do Wisły i Cieszyna będzie jednak droższa Fot. arc
Andrzej Drobik

Stało się to, czego wielu się spodziewało. Po otwarciu kopert w przetargu na rewitalizację linii kolejowych Bronów –Wisła i Goleszów – Cieszyn, oferty przekroczyły zakładany budżet inwestycji.

We wtorek w Sosnowcu otwarto koperty z ofertami na przeprowadzenie rewitalizacji linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec–Skoczów– Goleszów–Cieszyn/Wisła Głębce. Choć zainteresowanie przetargiem było duże, oferty na oba projekty znacznie przekroczyły zakładany budżet. Przypomnijmy: rewitalizacja odcinka Bronów – Wisła Głębce miała kosztować 247 mln zł, odcinek Goleszów – Cieszyn powinien zamknąć się w kwocie 66 mln zł, dodatkowo za 37 milionów zaplanowano budowę lokalnego centrum sterowania w Skoczowie. Ta ostatnia inwestycja może okazać się nawet tańsza, ale oferty w pozostałych przetargach nie napawają optymizmem.

Najtańsza oferta na rewitalizację linii Bronów – Wisła Głęb-ce wynosi 379 592 700 zł, a więc znacznie przekracza założenia budżetowe inwestycji o ponad 130 mln zł. Jeśli chodzi o odcinek Goleszów – Cieszyn, najtańsza oferta wyniosła 75 906 228 zł, a więc także przekroczyła założenia o niemal 10 mln zł.

Co to oznacza? Już wcześniej mówiło się, że przekroczenie budżetu będzie prowadziło do wykreślenia zamkniętej dzisiaj linii do Cieszyna z projektu rewitalizacji. A to niezwykle ważne połączenie dla całego regionu, szczególnie jeśli niedziałająca dzisiaj linia kolejowa z Bielska-Białej do Skoczowa miałaby kiedykolwiek zostać przywrócona.

Pozostało jeszcze 34% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Andrzej Drobik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.