Justyna Przybytek - Pawlik

Ruszyła przebudowa na ulicy 1 Maja. Rok temu pod kołami tramwaju zginęła tu 19-latka

Ruszyła przebudowa na ulicy 1 Maja. Rok temu pod kołami tramwaju zginęła tu 19-latka
Justyna Przybytek - Pawlik

Rozpoczęła się przebudowa ulicy 1 Maja w katowickim Zawodziu. W efekcie ma tu być bezpieczniej. Jesienią ubiegłego roku na ulicy na wysokości Uniwersytetu Ekonomicznego pod kołami tramwaju zginęła 19-letnia studentka z Kazachstanu. Prace w tym rejonie potrwają do końca maja.

Rozpoczęła się przebudowa ulicy 1 Maja w katowickim Zawodziu. W efekcie ma tu być bezpieczniej. Przypomnijmy, jesienią ubiegłego roku na ulicy na wysokości Uniwersytetu Ekonomicznego pod kołami tramwaju zginęła 19-letnia studentka z Kazachstanu.

Jezdnia na ul. 1 Maja w katowickim Zawodziu zostanie zwężona, będą też nowe przejścia dla pieszych oraz nowe oświetlenie. Prace w tym rejonie potrwają do końca maja.

W rok po tragicznym wypadku studentki

Roboty rozpoczęto w rejonie, gdzie doszło do tragicznego wypadku, w którym zginęła 19-letnia studentka. Stało się to, przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku, w rejonie przystanku tramwajowego i obok Uniwersytetu Ekonomicznego.

19-letnia obywatelka Kazachstanu, która do Katowic przyjechała na kilkumiesięczną wymianę studencką, zginęła pod kołami nadjeżdżającego tramwaju.

Jak relacjonowali wówczas świadkowie tego tragicznego zdarzenia, młoda kobieta szła wzdłuż torowiska i rozmawiała przez telefon, nagle - chcąc przejść na drugą stronę - skręciła na tory i wpadła pod nadjeżdżający wagon. Niestety, mimo podjętej akcji ratunkowej, dziewczyna zmarła.

Krótko po wypadku katowiczanie zaczęli zwracać uwagę, że nie tylko studenci, ale i mieszkańcy Zawodzia, regularnie w tej okolicy przechodzą przez torowisko w miejscu niedozwolonym, ale też przebiegają przez szeroką jezdnię z dwoma pasami w każdym kierunku.

Oczywiście są w tym rejonie wyznaczone bezpieczne przejścia dla pieszych, jest też tunel pod ulicą, ale przechodnie notorycznie wybierają ryzykowną i bardzo niebezpieczną drogę na skróty. Ten temat podjęli również przedstawiciele katowickiego magistratu, którzy zastanawiali się, jak zwiększyć bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie.

- Wraz z Komendą Miejską Policji w Katowicach oraz spółką Tramwaje Śląskie przeprowadziliśmy analizę możliwości miejscowego zawężenia obydwu jezdni ulicy 1 Maja oraz wyznaczenia przejść dla pieszych - przypomina Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

Następnie podjęto decyzję o zmianie organizacji ruchu oraz przebudowie niebezpiecznego fragmentu tej ulicy.

Jakie zmiany czekają na ulicy 1 Maja?

Zwężenie, nowe przejścia dla pieszych, zlikwidowany zostanie chodnik wzdłuż torowiska.

Roboty na 1 Maja rozpoczęły się w tym tygodniu.

Planowane zmiany są spore: jezdnia przy przystanku tramwajowym zostanie zawężona, pojawią się nowe wyniesione przejścia dla pieszych, będzie też nowe oświetlenie.

Dodatkowo zlikwidowany zostanie chodnik wzdłuż torowiska. Koszt wszystkich prac to 100 tys. zł.

- Celem nowej organizacji ruchu jest skomunikowanie przystanku, tak aby piesi nie poruszali się wzdłuż torowiska i nie przekraczali jezdni w miejscach do tego nieprzeznaczonych - podkreśla Lipka.

Przebudowa na ulicy 1 Maja potrwa do końca maja.

W planach jest też przebudowa 30 przejść na ulicy Panewnickiej

To jednak niejedyne takie prace planowane w najbliższym czasie w Katowicach. W czerwcu rozpocznie się przebudowa aż 30 przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Panewnickiej. Tu również chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

- W ramach tej inwestycji ponad trzydzieści przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Panewnickiej zostanie doświetlonych lub wyniesionych. Na doświetlenie przeznaczymy około 200 tysiecy złotych, a pozostałe prace wykonamy siłami własnymi - wyjaśnia nam Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.

Justyna Przybytek - Pawlik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.