S1 w Sosnowcu opóźniona. Potrzebna zgoda ministerstwa na aneks

Czytaj dalej
Fot. UM Sosnowiec
Anna Dziedzic

S1 w Sosnowcu opóźniona. Potrzebna zgoda ministerstwa na aneks

Anna Dziedzic

Opóźnienie przebudowy sosnowieckiego odcinka S1 i budowy połączonego z trasą węzła w Sosnowcu będzie większe niż zakładano. Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka na decyzję Ministerstwa Infrastruktury związaną z aneksem w sprawie jej finansowania

Chodzi o inwestycję, którą na terenie Sosnowca planowały zrealizować wspólnie miasto Sosnowiec i GDDKiA. W marcu ubiegłego roku ogłosiły budowę nowego węzła na S1 o nazwie Klimontów i przebudowę tej trasy przez GDDKiA, tak by spełniała wymogi techniczne dla tras ekspresowych. Zabrały się do tego wspólnie, co dobrze wróżyło na przyszłość.

GDDKiA miało wyremontować i zmodernizować blisko pięciokilometrowy odcinek trasy S1 również z częścią węzła. Miasto miało zaprojektować i wybudować węzeł Klimontów, umożliwiający dojazd z trasy S1 do terenów inwestycyjnych przy tej trasie. Ogłoszono przetargi i wyłoniono biura projektowe. Niestety, współpraca nie ułożyła się tak dobrze, jak się tego spodziewano i w lipcu z wykonania projektu przebudowy trasy S1 w Sosnowcu wycofało się, wyłonione w przetargu GDDKiA, biuro projektowe. Miasto z kolei musiało m.in. zaktualizować prognozę natężenia ruchu konieczną do wykonania projektu drogi, bo była ona wykonana jeszcze w czasie, gdy na terenach inwestycyjnych nie funkcjonowało tyle firm, co dziś.

Po wycofaniu się biura projektowego, GDDKiA ogłosiła, że następny przetarg, który wyłoni wykonawcę projektu przebudowy S1 w Sosnowcu ruszy w III kwartale 2018 roku. Tak się nie stało. Nie wiadomo też, czy przetarg w ogóle zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku.

Potrzebna zgoda ministerstwa

- Z uwagi na przyjęte rozwiązania projektowe, zaszła konieczność wydłużenia zakresu projektowania i wykonawstwa - mówi Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA. - Każda zmiana zakresu wymaga uzgodnienia przez Ministerstwo Infrastruktury aneksu do Programu Inwestycji. Podstawą do ponownego ogłoszenia postępowania na opracowanie dokumentacji będzie uzgodnienie aneksu, który został już przekazany do resortu, oczekujemy na jego uzgodnienie - mówi.

Miasto Sosnowiec tymczasem wciąż współpracuje z wybranym w ubiegłym roku biurem projektowym, które projektuje nowy węzeł drogowy.

- Projekt węzła ma być gotowy do marca 2019 roku - powiedział DZ Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

W listopadzie podpisanie umowy na drugą nitkę S1

Katowicki oddział GDDKiA poinformował, że w przetargu na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 między Pyrzowicami i Podwarpiem pozytywnie zakończyła się właśnie kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Podpisanie umowy z konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau zaplanowano w listopadzie br. To już drugi przetarg. Poprzedni unieważniono, bo wybrany wykonawca odmówił podpisania umowy. W II przetargu wybrano pierwotnie, jako najkorzystniejszą, ofertę Banimex, Azi-Bud i Duna Aszfalt, ale po interwencji KIO wykonawcę wykluczono.

Anna Dziedzic

Dziennikarka i redaktorka. Uwielbiam tematy związane z budową infrastruktury drogowej, a place budowy największych inwestycji drogowych w regionie nie są mi obce. Piszę nie tylko o tym, jak powstają nasze drogi i autostrady ale również o wzywaniach, jakie wciąż jeszcze stoją przed tą branżą. Uwielbiam Jurę Krakowsko-Częstochowską, ale kocham też Zagłębie. Jestem szefem oddziału Dziennika Zachodniego w Zagłębiu.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.