Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?

Czytaj dalej
Fot. TOS
Tomasz Szymczyk

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?

Tomasz Szymczyk

Tramwaje Śląskie przyznają, że mają plan remontu torów na trasie „9” w Rudzie, ale tylko gdzieniegdzie. O kompleksowej modernizacji linii z dobudową drugiego toru nikt nie mówi.

17,5-kilometrową trasę z Bytomia przez Rudę Śląską i Świętochłowice do Chorzowa tramwaj linii nr 9 pokonuje w 70 minut. Zdecydowana większość trasy to, będący w opłakanym stanie, jeden tor z mijankami.

Pomijając specyficzną linię nr 38 w Bytomiu, spośród innych to „9” jest najbardziej archaiczna. W 2017 r. wyremontowano tor na ul. Niedurnego w Nowym Bytomiu, ale na pozostałych odcinkach, zwłaszcza na Goduli czy w Wirku, stan linii jest tragiczny.

- W III-IV kwartale poprzedniego roku miał się rozpocząć remont na odcinku Godula-Chebzie. Niestety, nie rozpoczął się do tej pory. Nasza cierpliwość się kończy - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. - Wszystkie miasta składają się na inwestycje tramwajowe, ale finał jest taki, że Ruda Śląska płaci na tramwaje w Katowicach, Chorzowie czy Bytomiu, a my jesteśmy traktowani po macoszemu - dodaje i zaznacza, że miasto zastanawia się nad zawieszeniem tramwajowej „9” do czasu przeprowadzenia modernizacji.

Zawieszenie linii tramwajowej Ruda Śląska już przerabiała. W przypadku „18” okazało się to jednak likwidacją, bo jak mówią władze miasta, na tory już nie powróci. Ze złego stanu torów na trasie „9” zdają sobie sprawę również w Świętochłowicach. Wbrew pojawiającym się informacjom, miasto nie składało jednak wniosku o likwidację linii.

-

Gmina nie zwracała się z wnioskiem o likwidację linii tramwajowej nr 9. Faktem jest, że rozważamy różne opcje, które docelowo pomogą udrożnić ciągi komunikacyjne w mieście, nie zapadły jednak żadne wiążące decyzje. W ich podjęciu istotną rolę będą odgrywały analizy, o których przygotowanie poproszona zostanie Politechnika Śląska - mówi Katarzyna Tomczyk, rzeczniczka UM.

Tramwaje Śląskie przyznają, że mają plan remontu torów na trasie „9”, ale tylko gdzieniegdzie. O kompleksowej modernizacji całej linii z dobudową drugiego toru nikt nie mówi.

- Do modernizacji przewidziane są fragmenty wzdłuż ul. Frycza-Modrzewskiego w Bytomiu, wzdłuż ul. Goduli w Rudzie Śląskiej oraz na pętli Chebzie - wylicza Andrzej Zowada, rzecznik TŚ. - Realizacja prac wstępnie planowana była na lata 2020-2021. Harmonogram zadań jednak ewoluuje. Niewykluczone, że prace na ul. Frycza-Modrzewskiego oraz ul. Goduli będą mogły się rozpocząć już w drugiej połowie bieżącego roku - dodaje.

A podkreślić trzeba, że „9” jest popularna wśród rudzian. Gdy jechaliśmy nią w ubiegły czwartek, w tramwajach panował tłok. Wiadomo też, że jeśli nie zostaną podjęte żadne działania, to za kilka lat linię czeka śmierć techniczna.

Linia nr 9 jest jedną z najdłuższych i najstarszych Jej trasa prowadzi z Bytomia do Chorzowa przez m.in. Rudę Śl.

Tomasz Szymczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.