Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?

Czytaj dalej
Fot. TOS
Tomasz Szymczyk

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?

Tomasz Szymczyk

Tramwaje Śląskie przyznają, że mają plan remontu torów na trasie „9” w Rudzie, ale tylko gdzieniegdzie. O kompleksowej modernizacji linii z dobudową drugiego toru nikt nie mówi.

17,5-kilometrową trasę z Bytomia przez Rudę Śląską i Świętochłowice do Chorzowa tramwaj linii nr 9 pokonuje w 70 minut. Zdecydowana większość trasy to, będący w opłakanym stanie, jeden tor z mijankami.

Pomijając specyficzną linię nr 38 w Bytomiu, spośród innych to „9” jest najbardziej archaiczna. W 2017 r. wyremontowano tor na ul. Niedurnego w Nowym Bytomiu, ale na pozostałych odcinkach, zwłaszcza na Goduli czy w Wirku, stan linii jest tragiczny.

- W III-IV kwartale poprzedniego roku miał się rozpocząć remont na odcinku Godula-Chebzie. Niestety, nie rozpoczął się do tej pory. Nasza cierpliwość się kończy - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. - Wszystkie miasta składają się na inwestycje tramwajowe, ale finał jest taki, że Ruda Śląska płaci na tramwaje w Katowicach, Chorzowie czy Bytomiu, a my jesteśmy traktowani po macoszemu - dodaje i zaznacza, że miasto zastanawia się nad zawieszeniem tramwajowej „9” do czasu przeprowadzenia modernizacji.

Zawieszenie linii tramwajowej Ruda Śląska już przerabiała. W przypadku „18” okazało się to jednak likwidacją, bo jak mówią władze miasta, na tory już nie powróci. Ze złego stanu torów na trasie „9” zdają sobie sprawę również w Świętochłowicach. Wbrew pojawiającym się informacjom, miasto nie składało jednak wniosku o likwidację linii.

-

Gmina nie zwracała się z wnioskiem o likwidację linii tramwajowej nr 9. Faktem jest, że rozważamy różne opcje, które docelowo pomogą udrożnić ciągi komunikacyjne w mieście, nie zapadły jednak żadne wiążące decyzje. W ich podjęciu istotną rolę będą odgrywały analizy, o których przygotowanie poproszona zostanie Politechnika Śląska - mówi Katarzyna Tomczyk, rzeczniczka UM.

Tramwaje Śląskie przyznają, że mają plan remontu torów na trasie „9”, ale tylko gdzieniegdzie. O kompleksowej modernizacji całej linii z dobudową drugiego toru nikt nie mówi.

- Do modernizacji przewidziane są fragmenty wzdłuż ul. Frycza-Modrzewskiego w Bytomiu, wzdłuż ul. Goduli w Rudzie Śląskiej oraz na pętli Chebzie - wylicza Andrzej Zowada, rzecznik TŚ. - Realizacja prac wstępnie planowana była na lata 2020-2021. Harmonogram zadań jednak ewoluuje. Niewykluczone, że prace na ul. Frycza-Modrzewskiego oraz ul. Goduli będą mogły się rozpocząć już w drugiej połowie bieżącego roku - dodaje.

A podkreślić trzeba, że „9” jest popularna wśród rudzian. Gdy jechaliśmy nią w ubiegły czwartek, w tramwajach panował tłok. Wiadomo też, że jeśli nie zostaną podjęte żadne działania, to za kilka lat linię czeka śmierć techniczna.

Linia nr 9 jest jedną z najdłuższych i najstarszych Jej trasa prowadzi z Bytomia do Chorzowa przez m.in. Rudę Śl.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Dziennika Zachodniego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Zachodniego
  • codzienne e-wydanie Dziennika Zachodniego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Tomasz Szymczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.