Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Tramwaje Pesy z Bydgoszczy przyjadą do Częstochowy z opóźnieniem. Nie w maju 2019, a we wrześniu. Opóźnienia w dostawie

Czytaj dalej
janusz strzelczyk

Tramwaje Pesy z Bydgoszczy przyjadą do Częstochowy z opóźnieniem. Nie w maju 2019, a we wrześniu. Opóźnienia w dostawie

janusz strzelczyk

15 maja 2019 do Częstochowy miał dotrzeć pierwszy z dziesięciu nowoczesnych tramwajów z bydgoskich zakładów PESA. Nie dotarł, ma przyjechać we wrześniu 2019

W styczniu 2018 roku, podczas podpisania w Częstochowie umowy na dostarczenie tramwajów przedstawiciele zakładach PESA zapowiadali, że pojazdy będą dostarczać od maja do października przyszłego roku, czyli 2019.

- Termin jednak nie został dotrzymany - mówi Robert Madej, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie. - Myślę, że pierwszego tramwaju możemy się spodziewać najwcześniej we wrześniu. Za każdy dzień zwłoki będą naliczane przez nas kary umowne. PESA tłumaczy opóźnienia swoimi problemami.

Tramwaje, które ma otrzymać miejski przewoźnik, to nowoczesne pojazdy o długości od 28 do 32 metrów. Mają mieć od trzech do pięciu członów oraz minimum 70 proc. niskiej podłogi. Pojemność wagonu to minimum 200 osób. Od już jeżdżących w Częstochowie, od 2012 roku, twistów będą się różnić niewiele. Będą miały fabrycznie montowane biletomaty i ekrany reklamowe. Kontrakt opiewa na ponad 73 mln zł netto. I jest częścią dużego projektu komunikacyjnego w Częstochowie. Miasto dostanie prawie 144 mln zł unijnego dofinansowania do zakupu dziesięciu tramwajów i kompleksową modernizację infrastruktury tramwajowej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju. Szacunkowa wartość całego projektu to ponad 208 mln zł.

Ta druga część kontraktu, modernizacja infrastruktury tramwajowej, jest realizowana od marca. To remont torowiska, sieci trakcyjnej na odcinku 13,8 km, a także budowa centrum sterowania. Prace podzielone na sześć odcinków obejmują przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Teraz prace prowadzone są w Alei Pokoju. W związku z pracami wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Linie tramwajowe nr 1 i 2 kursujące w dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin zostały skrócone do zajezdni MPK przy alei Niepodległości. W czasie prowadzonych prac od zajezdni MPK do Kucelina pasażerowie tramwajów obsługiwani są zastępczą komunikacją autobusową. Linia zastępcza oznaczona nr 92 kursuje w obu kierunkach od zajezdni MPK przy alei Niepodległości do Kucelina (tak jak linia tramwajowa nr 1) lub - podobnie jak linia tramwajowa nr 2 - do pętli Raków-Dworzec PKP (końcowy przystanek linii nr 12 i 32).

Program lepsza komunikacja

W Częstochowie jest realizowany program Lepsza Komunikacja. W jego ramach uruchomiony zostanie System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zamontowanych zostanie na terenie całego miasta pięćdziesiąt tablic z wyświetlaczami przy najczęściej używanych przystankach. Na tablicach będzie wyświetlać się sześć najbliższych odjazdów autobusów, a także informacje o opóźnieniach, utrudnieniach, alerty bezpieczeństwa. W ramach projektu zakupionych zostanie tysiąc pilotów dla osób niewidomych lub niedowidzących.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Dziennika Zachodniego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Dziennika Zachodniego
  • codzienne e-wydanie Dziennika Zachodniego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
janusz strzelczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.