Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Trasa Racibórz-Rybnik szybko powstaje. Będzie gotowa w 2019 roku

Czytaj dalej
Fot. Aleksander Król
Aleksander Król

Trasa Racibórz-Rybnik szybko powstaje. Będzie gotowa w 2019 roku

Aleksander Król

W 2019 roku rybniczanie mają pojechać gotową Drogą Regionalną Racibórz-Pszczyna. Czasu na przeprowadzenie największej inwestycji w historii miasta nie zostało wiele, ale tempo prac jest szybkie. Sprawdziliśmy, przejechaliśmy śladem powstającej Wielkiej Drogi.

Wielka Droga w Rybniku! Pokonaliśmy trasę terenowymi samochodami WIDEO Z PRZEJAZDU DROGĄ RACIBÓRZ PSZCZYNA

Wideo: A.Król, B.Pudełko

Od ostatniej naszej wizyty jesienią zeszłego roku na placu budowy wiele się zmieniło. Praktycznie gotowy jest już wielki most na węźle świerklańskim. Wspólnie z prezydentem Rybnika Piotrem Kuczerą sprawdziliśmy postępy prac na budowie Drogi Racibórz-Pszczyna

- Budowa Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna to największa inwestycja drogowa w historii Rybnika. Budujemy 10 kilometrów drogi ekspresowej. Po kilkunastu miesiącach na całym odcinku wyłaniają się obiekty mostowe i wiadukty. To widomy znak, że wiele się dzieje - mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. - Liczę, że terminy zostaną utrzymane i przy sprzyjającej pogodzie uda się przeprowadzić inwestycję i dotrzeć szczęśliwie do finału jesienią 2019 roku - mówi Kuczera, z którym zwiedzaliśmy budowę.

Pokonanie całego, 10-kilometrowego odcinka od granicy z Żorami do węzła śródmiejskiego (okolice ulicy Wodzisławskiej) zajęło nam prawie 2 godziny. Gdy trasa będzie gotowa, kierowcom zajmie to kilka minut.

Wystartowaliśmy na granicy Rybnika i Żor, gdzie trwają zaawansowane prace przy pierwszym obiekcie mostowym.

W dalszej części:

  • Co zaplanowano na początek marca
  • Ile mostów i węzłów będzie na trasie
  • Ilu pracowników jest codziennie na budowie
Pozostało jeszcze 55% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aleksander Król

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Józef Brzozowski

Myślę że w związku z budową – bardzo ważnej w regionie – trasy RP, powinniśmy się starać wraz z metropolią, aby rząd i GDDiA uznały odcinek autostrady A1 od węzła Pyrzowice do węzła Mszana jako obwodnicę dla Tarnowskich Gór, Piekar Śląskich, Radzionkowa, Bytomia, Zabrza, Gliwic, Knurowa, Czerwionki-Leszczyn, Żor, Rybnika, Jastrzębia-Zdrój, Wodzisławia Śląskiego.

W związku z tym, byłoby dobrze, gdyby drogi zbiorcze równoległe do A1 na węźle Żory, wydłużyć za wiadukt ul. Raciborskiej i z tych dróg zrobić wjazdy i zjazdy na ul. Raciborską (obwodnicę R-P). Po co samochody zjeżdżające na tym węźle w kierunku Rybnika mają dwa razy przejeżdżać nad autostradą, nadkładać drogi, jak mogłyby z drogi zbiorczej wjechać od razu na obwodnicę.

To, że odcinki autostrad mogą być bezpłatnymi obwodnicami, w naszym województwie poświadczają Gliwice na odcinku A4 od węzła Sośnica do węzła Kleszczów.

Przez Żory i Rybnik przebiegają trzy drogi główne z północy na południe: Wiślanka (DK 81) w Żorach, A1 pomiędzy Żorami a Rybnikiem, oraz DK 78 w Rybniku. Dwie z nich to drogi płatne (Wiślanka i A1), obstawione bramownicami viaTOLL, a jedna, przebiegająca przez Gliwice, Rybnik, Wodzisław Śląski jest niepłatna, również dla tirów. Chodzi mi o to, by bramownice viaTOLL przenieść z A1 na DK 78 po to, by cały ruch tranzytowy skierować na bezpłatną obwodnicę (A1).

plus.dziennikzachodni.pl

Beata i Bajm 40-lecie

Wykup dostęp do prenumeraty DZ+ i odbierz bilety dla 2 osób na koncert Beata i Bajm 40-lecie

200,00 358,00

Tylko teraz! Prenumerata cyfrowa na 180 dni + bilety dla 2 osób na koncert Beata i Bajm 40-lecie

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.