Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

UOKiK chce przypiłować pazurki nieuczciwym sprzedawcom prądu

Czytaj dalej
Fot. 123RF.com
Katarzyna Paczewska

UOKiK chce przypiłować pazurki nieuczciwym sprzedawcom prądu

Katarzyna Paczewska

Problem nieuczciwych sprzedawców prądu czy gazu nie znika. Na podpisanie nowej umowy, nie zawsze uczciwie, namawiani są ufni seniorzy. Potem skargi trafiają do UOKiK, URE i rzeczników konsumentów.

„Przedstawiciele firmy odwiedzając mnie w domu zaproponowali mi tańszą energię twierdząc, że (…) dostawca energii zostanie ten sam, tylko zmieni się cena na niższą” - to jeden z takich sygnałów.

„Miało być taniej, a jest 100 proc. drożej. Do tej pory rachunki za prąd były wysokości około 50-70 zł miesięcznie, a te z nowej firmy są po ponad 100 zł” - to fragment innej skargi.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce zmian w prawie, które zabezpieczą konsumentów przed nieuczciwymi działaniami.

O co dokładnie chodzi? Czytaj w pełnej wersji artykułu.

Pozostało jeszcze 82% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Katarzyna Paczewska

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

No bo jeżeli sprzedaje się coś zauważalnie drożej (a czasami o wiele drożej) jak inni, a cena nie jest wyraźna i w pełni jawna jak na przykład w sklepie, to przecież trzeba oszukać, coś ukryć, niedopowiedzieć. Założę się, że gdyby każdy z tych biednych seniorów był uczciwie informowany po pierwsze o zmianie sprzedawcy, a po drugie dokładnie o tym, co ile kosztuje, to w życiu by czegoś takiego nie podpisał i nie zdecydował się na zmianę. A wtedy wszystkie takie firmy, a przede wszystkim ukrywający niekorzystne zmiany akwizytorzy, nie mieliby w ogóle racji bytu i żadnych szans na dłuższe przetrwanie.

Jakiś czas temu znany był także dość popularny szczególnie na wsiach przekręt na obowiązkową zmianę lub przeniesienie z domu na ogrodzenie posesji licznika. Oszukiwany rzekomo podpisywał protokół z wymiany / przeniesienia, a tak na prawdę podpisywał nową umowę z innym operatorem.

Jeżeli wszystkie te apele o dokładne czytanie wszystkiego co się podpisuje nie skutkują lub nie do wszystkich trafiają, to może właśnie wprowadzenie zakazu sprzedaży poza siedzibą firmy ukróci te wszystkie oszustwa. Dodałbym jeszcze do tego działające na bardzo podobnych zasadach "firmy telekomunikacyjne", bo z tym także nadal, mimo ciągłych apeli o czytanie wszystkich podpisywanych umów, jest problem.

Wydaje mi się, że także dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zasady, że stary sprzedawca w sytuacji zmiany zawsze kontaktowałby się z klientem w celu potwierdzenia świadomej chęci zmiany. Wyeliminowałoby to w 100 % przynajmniej nie w pełni świadome zmiany sprzedawcy. Co prawda byłoby z tym trochę zabawy i dodatkowych kosztów, ale za to bardzo skutecznie ograniczyłoby to te oszustwa.

plus.dziennikzachodni.pl

świąteczna obniżka o 50%

Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej na pół roku!

100,00 200,00

Wyjątkowa świąteczna okazja! Tylko do 27 grudnia prenumerata cyfrowa na pół roku kosztuje aż o połowę mniej. Skorzystaj i ciesz się pełnym dostępem!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.