Tomasz Szymczyk

W Jaworznie kolej buduje wiadukty, by przyspieszyć pociągi do Krakowa WIDEO

Dwa przęsła przyszłego wiaduktu stoją już na ul. Bukowskiej. Pomiędzy nimi będą ułożone nowe tory linii Katowice - Kraków Fot. TOS Dwa przęsła przyszłego wiaduktu stoją już na ul. Bukowskiej. Pomiędzy nimi będą ułożone nowe tory linii Katowice - Kraków
Tomasz Szymczyk

Kolejarze przebudowują dworzec w Szczakowej, powstają wiadukty i kładki nad torami. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii Katowice- Kraków, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h skróci czas przejazdu między tymi miastami.

Zły stan torowisk i wynikająca zeń niska prędkość pociągów i długi czas przejazdu przez lata odstraszały pasażerów z korzystania z połączeń na linii kolejowej Katowice - Kraków Główny. Za kilka lat ma się to zmienić, bo prace ruszyły wreszcie z kopyta. Toczą się aktualnie m.in. między Krzeszowicami a Krakowem-Łobzowem i między Trzebinią a Jaworznem-Szczakową. Prace trwają na stacjach w Szczakowej i Ciężkowicach. Trwa również budowa wiaduktów nad torami kolejowymi na ul. Bukowskiej, na ul. ks. Mroczka oraz w Balinie w powiecie chrzanowskim.

- Na stacji Jaworzno Szczakowa odbywają się prace związane z przebudową peronów nr 2 i nr 3 i obiektów inżynieryjnych. Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewni przebudowywane przejście pod torami. Zostanie wyposażone w dwie windy (od strony miasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200-metrowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dla podróżnych. Stacja w Jaworznie-Szczakowej oraz przystanki osobowe w Jaworznie-Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

W prace prowadzone przez kolej włącza się również miasto, które przy dworcu w Szczakowej postawi Miejskie Centrum Integracji Transportu, w którym pasażerowie będą się przesiadać z autobusów na pociągi.

Z prowadzonych prac cieszą się nie tylko pasażerowie pociągów, ale również kierowcy.

W dalszej części:

  • Gdzie powstają wiadukty, a gdzie nasypy
  • Kiedy planowane jest zakończenie prac
  • Gdzie będzie lokalne centrum sterowania
  • Jak często będą kursować pociągi do Krakowa
Pozostało jeszcze 55% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Tomasz Szymczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.