W Rybniku miejski parking wielopoziomowy droższy niż parkingu przy galeriach. Ceny za parkowanie

Czytaj dalej
Fot. Aleksander Król
Aleksander Król

W Rybniku miejski parking wielopoziomowy droższy niż parkingu przy galeriach. Ceny za parkowanie

Aleksander Król

Kierowcy będą mogli w końcu zaparkować na wybudowanym przez miasto parkingu wielopoziomowym w centrum Rybnika. Problem w tym, że opłaty będą większe niż na parkingach galerii handlowych.

Od lutego będzie można parkować na nowym parkingu wielopoziomowym w Rybniku - ogłosił Urząd Miasta. Pytanie - czy będą chętni? Miejski parking wybudowano między dwiema galeriami handlowymi, które mają swoje duże parkingi i gdzie najzwyczajniej w świecie można parkować taniej. Bowiem godzina na obiekcie miejskim będzie kosztowała 2,5 zł, zaś na parkingach Plazy i Focusa zaledwie złotówkę. Po ogłoszeniu cennika za “parkowanie na poziomie” przez miasto nie trzeba było długo czekać na reakcję internautów.

- A czemu opłata nie może wynosić 1zł/h? Chociażby po to, by nie parkować w Plazie i Focusie? Byłoby to przyjaźniejsze dla mieszkańców Rybnika, którzy i tak ledwo zipią w “mieście smogu” - pisze jeden z internautów na naszym profilu na facebooku Kocham Rybnik.

W Urzędzie Miasta Rybnika rozkładają ręce.


- Na terenie całego miasta jest jedna stawka za parkowanie, która wynosi 2,50 zł za godzinę. Zwracam uwagę, że taka sama opłata obowiązywała już wcześniej, gdy parkingi Focusa i Plazy istniały, a mimo to równowaga została zachowana. Przy ulicy Hallera, w miejscu gdzie powstał parking wielopoziomowy, mieliśmy wcześniej parking na klepisku, na taką samą liczbę samochodów i kierowcy też płacili 2,50 zł. A miejsca i tak były zapełnione - zauważa Skupień, dodając, że teraz za 2,50 zł mamy parking o wyższym standardzie i uporządkowaną przestrzeń.

Tymczasem Sonia Kostecka, dyrektor Centrum Handlowego Focus Park Rybnik przyznaje, że być może trzeba będzie na nowo przyjrzeć się “polityce parkingowej w Rybniku”, gdy otwarty zostanie obiekt miejski.

- Wcześniej mieliśmy problem z tym, że bardzo duża ilość mieszkańców, która nie była naszymi klientami, korzystała z naszego parkingu, np. ze względu na pracę w śródmieściu. Dlatego został wprowadzony parking płatny i dzięki temu mocno ograniczyliśmy problem. Być może w momencie, gdy ruszy wielopoziomowy parking miejski na nowo będzie trzeba przyjrzeć się polityce parkingowej w Rybniku - mówi Sonia Kostecka.

Póki co, urzędnicy zapowiedzieli, że ze względu na konieczność przetestowania nowo zainstalowanego systemu, przez pierwsze dwa tygodnie korzystanie z wielopoziomowego parkingu przy Hallera będzie bezpłatne. Po tym czasie, za godzinę parkowania zapłacimy, podobnie jak na innych miejskich parkingach wspomniane wcześniej 2,5 zł. Mieszkańcy będą mogli też wykupić abonament na parkingu wielopoziomowym, który będzie kosztował 90 zł (na pozostałych parkingach kosztują 70 zł).

Dodajmy, że parking na 460 miejsc za 19,4 mln zł, miał być gotowy już jesienią, ale pojawiły się problemy z wykonawcą. - Opóźnienia w oddaniu do użytku parkingu brały się z przedłużających procedur odbiorowych oraz trudnej sytuacji finansowej głównego wykonawcy, firmy Erbud. Ze względu na opóźnienie firmie Erbud zostały aktualnie naliczone kary w kwocie 1 mln 300 tysięcy, Na ostatniej prostej zatrzymał nas brak odbioru wind, austriacka firma, która je robiła niestety bardzo odwlekała termin odbioru - dodaje Skupień.

Aleksander Król

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.