Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Wakacje 2018. Modne kierunki, pożar w Grecji, ryzyko terroryzmu. Polska Izba Turystyki radzi, na co zwracać uwagę

Czytaj dalej
Fot. Pixabay
Bartosz Wojsa

Wakacje 2018. Modne kierunki, pożar w Grecji, ryzyko terroryzmu. Polska Izba Turystyki radzi, na co zwracać uwagę

Bartosz Wojsa

Z Grzegorzem Chmielewskim, prezesem Śląskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki, rozmawiamy o podróżach i zagrożeniach dla turystyki, związanych m.in. z katastrofami, zamachami terrorystycznymi i bankructwami biur podróży.

Czy ostatni, wielki pożar w Grecji sprawi, że ludzie przestaną do niej latać?
Nie sądzę. Wydaje mi się, że już jest po sprawie. Rzeczywiście, początkowo mieliśmy sporo telefonów od zaniepokojonych ludzi, także tych z naszego regionu, którzy pytali, co teraz z ich wyjazdem. Ale prawda jest taka, że informacja, która obiegła świat: „Grecja płonie”, była mocno przesadzona. Grecja to wiele destynacji, mnóstwo wysp. Ta część, w której doszło do tej tragedii, to malutki wycinek, w dodatku wcale nie taki popularny. Oczywiście jest to bezdyskusyjnie straszny wypadek, ale założenie, że teraz ludzie do Grecji nie polecą, jest błędne. Gdyby ktoś chciał co roku latać do Grecji, to przez 20 lat nie zdążyłby jej całej zobaczyć. To trochę tak, jakby w Katowicach wybuchł pożar, więc ludzie odwoływaliby wyjazdy do Świnoujścia. W tym roku Grecja jest na pierwszym miejscu popularności, jeśli chodzi o miejsca, do których na wakacje jeżdżą ludzie. Ten pożar może zaszkodzić ewentualnie rejonowi, w którym do niego doszło - Attyce.

Katastrofy, ale też na przykład zamachy terrorystyczne, nie wpływają więc na branżę turystyczną?
Doświadczenie mówi mi, że nie. To bardzo dziwny przykład, ale jest idealną odpowiedzią na pańskie pytanie. Czasem bywało tak, szczególnie po zamachach terrorystycznych, że klienci po tygodniu od zamachu przychodzili i pytali, czy i o ile spadły już ceny wyjazdów do danego kraju. Ja nie krytykuję takiego zachowania, to czysta kalkulacja. Zdarzało się tak, że klienci przewidując, że po zamachu spadnie zainteresowanie danym krajem, chcieli do niego jechać i w ten sposób zaoszczędzić. Parę lat temu mieliśmy głośne strajki w Atenach: tłumy na ulicach, palenie opon. Ludzie myśleli, że to dotyczy całej Grecji i może rzeczywiście w trakcie tych wydarzeń kraj stał się na chwilę mniej popularny, ale niedługo po tym to myślenie mijało, a Grecja znów stawała się popularna. Tak działa ten mechanizm i przykładów jest wiele. Zamachy w Tunezji, bardzo poważne przecież, gdzie zginęli turyści, stworzyły dla niej dwuletnią stagnację, a dziś ten kraj znów wraca do łask. Do Tunezji jest blisko, bez opłat wizowych, są przepiękne plaże, dobry serwis. Trzeba było chwilę odczekać, by ludzie „zapomnieli”. To nie jest tak, że jak coś się gdzieś stanie, to myślimy „o rany, już tam nigdy nie pojadę”.

W dalszej części:

  • Stereotypy o krajach arabskich
  • Dlaczego nie ma już bankructw biur podróży
  • Co zrobić jeśli już do niego dojdzie
Pozostało jeszcze 65% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Bartosz Wojsa

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.