Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Justyna Przybytek

Katowice: Parkingi typu smart przy Tylnej Mariackiej. Jest drugi przetarg

Wielopoziomowe parkingi na ulicy Tylnej Mariackiej wg koncepcji AIR Jurkowscy Architekci Fot. mat. inwestora, Koncepcja AIR Jurkowscy Architekci Wielopoziomowe parkingi na ulicy Tylnej Mariackiej wg koncepcji AIR Jurkowscy Architekci
Justyna Przybytek

Katowice wracają do pomysłu budowy wielopoziomowych parkingów. Mają powstać na ulicy Tylnej Mariackiej. Będą stanowiły zaplecze parkingowe dla zamkniętej dla ruchu ulicy Dworcowej

Katowice ogłosiły drugi przetarg na budowę na ulicy Tylnej Mariackiej wielopoziomowych parkingów. Poprzedni został unieważniony, bo firmy, które wzięły udział w postępowaniu, wyceniły konieczne do przeprowadzenia prace znacznie wyżej niż Urząd Miasta.

Tamten przetarg ogłoszono we wrześniu 2017 w formule „zaprojektuj i zbuduj”, tzn. jedna firma ma zarówno przygotować dokumentację projektową, jak i następnie przebudować ulicę. Urzędnicy zaplanowali, że prace uda się zakończyć przed końcem sierpnia 2018. Tyle że przetarg jeszcze w listopadzie ubiegłego roku unieważniono. Miasto planowało wydać na Tylną Mariacką prawie 15 mln zł, tymczasem dwie firmy, które złożyły oferty w postępowaniu wyceniły inwestycję na 29,8 mln zł i 23,3 mln zł.

Kilka dni temu miasto ogłosiło nowy przetarg. Oferty można składać do 20 lutego. Zamówienie, tak jak poprzednio, obejmuje zarówno projekt, jak i wykonanie. Zmieniono natomiast termin realizacji na 30 listopada tego roku.

Przebudowana Tylna Mariacka ma być zapleczem parkingowym dla centrum oraz zamkniętej dla ruchu ulicy Dworcowej, która po planowanym remoncie stanie się placem Dworcowym. Docelowo Tylna będzie ulicą ślepą, zaś na jej końcu - od strony Dworcowej - będzie plac do nawracania.

W dalszej części:

  • Co jeszcze powstanie przy Mariackiej Tylnej
  • Jak wysokie będą moduły
  • Z jakich planów budowy wycofało się miasto
Pozostało jeszcze 44% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Justyna Przybytek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Wakacje 50% taniej!

Wakacje 50% taniej!

55,00 110,00

Zabierz ze sobą prenumeratę cyfrową na wakacje! Dziennik Zachodni online oraz w wersji PDF na 90 dni aż 50% taniej! Tylko do 3 lipca!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.