Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Kolej zamknie wiadukt i jeszcze bardziej zakorkuje i tak już zakorkowany Rybnik

Czytaj dalej
Fot. Szymon Kamczyk
Aleksander Król

Kolej zamknie wiadukt i jeszcze bardziej zakorkuje i tak już zakorkowany Rybnik

Aleksander Król

Kierowcy z Rybnika już teraz powinni zaopatrzyć się w środki na uspokojenie. Czeka ich prawdziwy horror. Niedługo zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym między rondem Chwałowickim a rondem Kamyczek.

- Spowoduje to bardzo duże utrudnienie ruchu samochodowego, ale zamknięcie jest niestety konieczne - przyznają w rybnickim magistracie i rozkładają ręce. Bo inwestorem nie jest miasto, a PKP PLK, która dostała dofinansowanie na remont starego wiaduktu.

- Dlatego miasto w porozumieniu z koleją, która jest inwestorem, stara się znaleźć najlepsze możliwe rozwiązanie planowanego remontu - mówi Agnieszka Skupień, asystent prezydenta Rybnika.
Pierwotnie remont miał trwać rok i zacząć się już w grudniu.

- Udało nam się wynegocjować skrócenie tego czasu. Remont związany z utrudnieniami w ruchu zaplanowano na czas od przełomu marca i lutego 2018 roku do lipca 2018 roku - dodaje Skupień.

W trakcie remontu most będzie czasowo wyłączony z ruchu.

Rybniczanie już teraz przewidują, że czeka ich kompletny paraliż miasta, tym bardziej, że trwa inna wielka budowa drogi Racibórz-Pszczyna.

- Panie Prezydencie! Apeluję o wstrzymanie tego remontu do czasu otwarcia drogi Pszczyna-Racibórz! Ten remont sparaliżuje ruch w mieście! - pisze internauta Grzegorz pod naszym artykułem na rybnik.naszemiasto.pl.

Inni sugerują, że skoro już trzeba zamykać wiadukt, należałoby w tym samym czasie budować w okolicy Chwałowickiej planowany tu odcinek drogi regionalnej.

- Kolej dostała środki unijne, które musi wykorzystać w danym terminie. Nie są w stanie tego remontu przesunąć. Jeśli zaś chodzi o budowę drogi regionalnej w okolicach Chwałowickiej, to jej wykonawca ma już dawno przyjęte harmonogramy na swoich obiektach. W tym czasie, kiedy była zawierana umowa z wykonawcą drogi regionalnej, PKP PLK nie miała jeszcze harmonogramu swoich prac. W tej sytuacji trudno było skoordynować dwa tematy za sobą - przyznaje Skupień.

Ale to nie wszystko. Rybniczanie zauważają też, że przy okazji remontu starego wiaduktu, powinien zostać on podniesiony, bo utykają pod nim tiry (takie zdarzenie miało miejsce wczoraj), ale nie przewidziano tego w planach.

W dalszej części:

  • Czy przejazd pod wiaduktem zostanie podniesiony
  • Czy pojadą tędy tiry
  • Jakie nadzieje z tą inwestycją wiąże miasto
Pozostało jeszcze 42% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aleksander Król

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.