Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Bartłomiej Romanek

Myszków: parkujesz w centrum auto na sprzedaż? Zapłacisz, i to słono

W Myszkowie za naklejenie kartki z informację o sprzedaży auta, można zapłacić 751 zł Fot. Fot. UM Myszków W Myszkowie za naklejenie kartki z informację o sprzedaży auta, można zapłacić 751 zł
Bartłomiej Romanek

Miasto wypowiedziało wojnę kierowcom, którzy przyklejają do szyb informację z numerem telefonu i ofertą sprzedaży pojazdu. Straż Miejska na razie nikogo nie karze, ale...

Straż miejska zostawia informację o tym, że za wystawienie na sprzedaż samochodu w przestrzeni publicznej należy płacić. Jak to możliwe?

24 listopada 2016 roku Rada Miasta w Myszkowie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wysokości dziennych stawek opłaty targowej. Jak tłumaczył burmistrz, Włodzimierz Żak, miasto chciało w ten sposób rozwiązać problem z handlem w centrum, a w praktyce go zlikwidować, bo szkodził on wizerunkowi Myszkowa.

W uchwale zapisano bajońskie stawki w tzw. strefie I, czyli w centrum miasta, m.in. 300 zł za dokonanie sprzedaży na stoisku za 1 mkw. powierzchni, nie więcej jednak niż 751,65 zł dziennie.

I właśnie na podstawie tej uchwały działania podjęli strażnicy miejscy, którzy za wycieraczkami samochodów, które stały w centrum z kartkami z ofertą sprzedaży, zostawili informację o tym, że za takie działania należy ponieść opłatę - 300 zł za mkw., ale nie więcej niż 751,65 zł dziennie. To spowodowało oburzenie części mieszkańców.

- Chciałabym zaznaczyć, że nikt nie został w ten sposób ukarany, a jedynie poinformowany. W tym przypadku nie ma mowy o karze, a jedynie o opłacie targowej, o której zdecydowali radni - mówi Małgorzata Kitala-Miroszewska, rzeczniczka Urzędu Miasta w Myszkowie, która dodaje, że chodziło o konkretny przypadek mężczyzny, który zostawił przy ulicy 11 Listopada kilka samochodów z ofertami sprzedaży. I że działania miasta zostały podjęte m.in. na skutek próśb właścicieli komisów samochodowych.

W dalszej części:

  • Kto rozumie intencje władz
  • Kto chce uchylenia uchwały
  • Czy przypadek Myszkowa jest odosobniony
Pozostało jeszcze 44% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz tutaj.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Bartłomiej Romanek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.