Arkadiusz Nauka

Zmiany na DK44 w Tychach i budowa trasy N-S w Rudzie Śląskiej INWESTYCJE DROGOWE

Tak ma wyglądać DK 44 po przebudowie za ponad 200 milionów Fot. Mat. prasowe Tak ma wyglądać DK 44 po przebudowie za ponad 200 milionów
Arkadiusz Nauka

Ponad 2,5-kilometrowy odcinek DK44 w Tychach na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej zostanie przebudowany. To efekt umowy podpisanej właśnie przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach oraz firmę Eurovia Polska. Wartość kontraktu to 90 mln. zł. Tymczasem w Rudzie Ślaskiej pozyskano środki na budowę ostatniego odcinka trasy N-S. 110 mln. złotych unijnego dofinansowania pozwoli na realizację ostatnich 2 km drogi.

Tychy, Ruda Śląska: Zmiany na DK44 i budowa trasy N-S

- Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie. Ta droga jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu - mówi Andrzej Dziuba - prezydent Tychów. -Zrobimy wszystko, by ułatwić mieszkańcom przejazd przez miasto. DK44 nie zostanie zamknięta, a w czasie przebudowy ruch na modernizowanym odcinku zostanie utrzymany w obu kierunkach - dodaje Dziuba.

Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej. Eurovia ma teraz miesiąc na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac, jednak wiadomo już, że jeszcze w październiku rozpocznie się szczegółowa inwentaryzacja terenu budowy. Kolejny etap, to prace przygotowawcze takie jak wytyczenie trasy, wyburzanie budynków czy karczowanie. Jak przekonują pracownicy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, roboty te nie będą powodowały poważniejszych utrudnień w ruchu.

- Mówimy raczej o chwilowych i miejscowych zawężeniach jezdni - tłumaczy Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. - Pierwszych poważniejszych utrudnień związanych z inwestycją można spodziewać się w drugiej połowie listopada. Wówczas ruszy przebudowa kolidujących z projektem sieci - dodaje Arkadiusz Bąk

W dalszej części:

  • Kiedy zaplanowano wyburzanie budynków na trasie DK 44
  • Który węzeł jest najistotniejszy w tej przebudowie
  • Na jakim etapie jest trasa N-S, która docelowo połączy A4 i średnicówkę
Pozostało jeszcze 46% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Arkadiusz Nauka

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikzachodni.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.